Moduł seminaryjny 1 [W3-PE-RP3-S1-8]
semestr zimowy 2022/2023
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Moduł seminaryjny 1 [W3-PE-RP3-S1-8] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Maciej Bernasiewicz | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Babbie E. (2004, 2013). Badania społeczne w praktyce. Warszawa. 2. Pilch T., Bauman T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa. 3. Creswell J.W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Wyda. UJ: Kraków Literatura uzupełniająca: 1. Brzeziński J. (2004). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa. 2. Łobocki M. (2000). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków. 3. Nowak S. (2011, 2020). Metodologia badań społecznych. Warszawa. 4. Palka S. (1998). Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków. 5. Palka S. (2006). Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna. Gdańsk. 6. Pilch T. (1998). Zasady badań pedagogicznych. Warszawa. 7. Goriszowski W. (2006). Podstawy metodologiczne badań pedagogicznych. WSP: Warszawa. 8. Sołoma L. (1998). Metody i techniki badań pedagogicznych. WSP: Olsztyn. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Metodologia nauk społecznych: 1. Struktura pracy dyplomowej 2. Rodzaje badań w pedagogice 3. Rodzaje wiedzy naukowej 3. Metody i techniki badań pedagogicznych 2. Cel pracy 3. Problemy badawcze 4. Hipotezy 5. Zmienne i wskaźniki 6. Skale 7. Budowa kwestionariusza. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, praca w grupach, analiza i interpretacja tekstów źródłowych. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryterium zaliczenia seminarium jest przedstawianie koncepcji pracy dyplomowej prezentującej szkic projektu badań oraz założenia teoretyczne podjętego tematu, obecność na zajęciach, wkład własny studenta, znajomość omawianej tematyki z zakresu metodologii nauk pedagogicznych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.