Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Moduł seminaryjny 1 [W3-PE-RP3-S1-8] semestr zimowy 2022/2023
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Moduł seminaryjny 1 [W3-PE-RP3-S1-8]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 8
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Maciej Bernasiewicz
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Babbie E. (2004, 2013). Badania społeczne w praktyce. Warszawa.

2. Pilch T., Bauman T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa.

3. Creswell J.W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Wyda. UJ: Kraków

Literatura uzupełniająca:

1. Brzeziński J. (2004). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa.

2. Łobocki M. (2000). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków.

3. Nowak S. (2011, 2020). Metodologia badań społecznych. Warszawa.

4. Palka S. (1998). Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków.

5. Palka S. (2006). Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna. Gdańsk.

6. Pilch T. (1998). Zasady badań pedagogicznych. Warszawa.

7. Goriszowski W. (2006). Podstawy metodologiczne badań pedagogicznych. WSP: Warszawa.

8. Sołoma L. (1998). Metody i techniki badań pedagogicznych. WSP: Olsztyn.

Zakres tematów:

Metodologia nauk społecznych:

1. Struktura pracy dyplomowej

2. Rodzaje badań w pedagogice

3. Rodzaje wiedzy naukowej

3. Metody i techniki badań pedagogicznych

2. Cel pracy

3. Problemy badawcze

4. Hipotezy

5. Zmienne i wskaźniki

6. Skale

7. Budowa kwestionariusza.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, praca w grupach, analiza i interpretacja tekstów źródłowych.

Metody i kryteria oceniania:

Kryterium zaliczenia seminarium jest przedstawianie koncepcji pracy dyplomowej prezentującej szkic projektu badań oraz założenia teoretyczne podjętego tematu, obecność na zajęciach, wkład własny studenta, znajomość omawianej tematyki z zakresu metodologii nauk pedagogicznych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)