Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Moduł seminaryjny 1 [W3-PE-RP3-S1-8] semestr zimowy 2022/2023
seminarium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Moduł seminaryjny 1 [W3-PE-RP3-S1-8]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Kowalczewska-Grabowska
Literatura:

Babbie E. (2004, 2013). Badania społeczne w praktyce. Warszawa.

Creswell J.W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Wyda. UJ: Kraków

Goriszowski W. (2006). Podstawy metodologiczne badań pedagogicznych.

Łobocki M. (2000). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków.

Nowak S. (2011, 2020). Metodologia badań społecznych. Warszawa.

Palka S. (2006). Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna. Gdańsk.

Pilch T., Bauman T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa.

Zakres tematów:

Procedury i rozwiązania metodologiczne w badaniach empirycznych – przegląd wybranych doniesień badawczych.

Specyfika badań empirycznych w pedagogice.

Wybór obszaru tematycznego (w obrębie zainteresowań pedagogiki resocjalizacyjnej) przez studentów

Wybór bibliograficzny w proponowanych obszarach tematycznych

Źródła problemów badawczych, cel badań, hipotezy, zmienne, testowanie hipotez.

Narzędzia badawcze.

Szkice teoretyczne z zakresy wybranej tematyki.

Wstępne określenie zakresu badań.

Dobór terenu badań, populacji, próby badawczej.

Wstępne założenia projektowanych rozwiązań metodologicznych.

Opracowanie pisemnej koncepcji pracy /wstępne określenie tematu, szkic części teoretycznej, problematyka i zakres badań, proponowane rozwiązania proceduralne projektowanych badań empirycznych (metoda, techniki, narzędzia), teren badań, próba badawcza, organizacja badań.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, praca w grupach, analiza i interpretacja tekstów źródłowych.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność w dyskusji, realizacja zadań domowych, regularne uczestnictwo w zajęciach, znajomość omawianej tematyki, Przygotowanie koncepcji pracy.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)