Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Moduł seminaryjny 3 [W3-PE-OWITP3-S1-16] semestr zimowy 2022/2023
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Moduł seminaryjny 3 [W3-PE-OWITP3-S1-16]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
co drugi wtorek (parzyste), 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 10
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Teresa Wilk
Literatura:

Gnitecki J.: Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych, t.1 i 2. Wydawnictwo UAM, Poznań 2007

Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. WSiP, Warszawa 2000

Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2009

Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2009

Maszke A.W.: Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Wydawnictwo UR, Rzeszów 2004

Nowak S.: Metodologia badań społecznych. PWN, Warszawa 1985

Palka S.: Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. GWP, Gdańsk 2006

Palka S.: Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Wydawnictwo UJ, Kraków 1998

Palka S. (red.): Podstawy metodologii badań w pedagogice. GWP, Gdańsk 2010

Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 2001

Sztumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Wydawnictwo „Śląsk”, Katowice 1995

Zaczyński W.: Praca badawcza nauczyciela. WSiP, Warszawa 1995

Zakres tematów:

przygotowanie narzędzi badawczych

- przeprowadzenie badań empirycznych

- wstępna analiza zebranych danych

- Pedagogika rodziny (postawy rodzicielskie , metody wychowawcze i ich skutki, rodzina dysfunkcyjna wychowawczo, style wychowawcze w rodzinie i ich konsekwencje, relacje w rodzinie i ich znaczenie)

- Proces wychowania(relacja wychowawca – wychowanek, cele wychowania we współczesnej rzeczywistości, metody wychowania , zasady wychowania, międzypokoleniowy przekaz wartości, w kontekście zmian społecznych)

- Wychowanie w kontekście zmian społecznych, media a wychowanie,

- Transformacje życia rodzinnego i jej konsekwencje społeczno-wychowawcze.

- Problemy pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej (rola pedagoga w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych– żłobki, przedszkola, szkoła, ośrodki szkolno-wychowawcze i inne….

Bibliografia do danego zakresu tematycznego,

Konstruowanie naukowego tekstu,

Wybór tematu pracy

Określenie procedury badawczej,

Przygotowanie poszczególnych części pracy.

Metody dydaktyczne:

praca indywidualna studentów, dyskusja, konsultacje.

Metody i kryteria oceniania:

Student konsultuje z promotorem treści pracy dyplomowej związane z rozdziałem metodologicznym oraz prowadzeniem badań.

Ocena końcowa jest zależna od aktywności studenta w trakcie semestru, związanej z terminowym wykonywaniem zadań oraz uwzględnianiem sugestii i uwag promotora dotyczących przygotowywanej pracy dyplomowej.

zi badania pilotażowe Student oddaje promotorowi gotową pracę dyplomową. Ocena wynika z oszacowania wartości czterech jej części: 1. Rozdziału teoretycznego (jakość merytoryczna), 2. Rozdziału metodologicznego (poprawność), 3. Rozdziału empirycznego (poprawność organizacji badań, właściwe wnioskowanie oraz formułowanie autorskich interpretacji pozyskanych danych), 4. Formalny kształt pracy (przypisy, dyskurs naukowy, poprawność spisu treści, bibliografii, aneksu.

Zaliczanie poszczególnych części pracy - zgodnie z kryteriami przyjętymi w pisaniu pracy dyplomowej:

- Część teoretyczna

- Część metodologiczna

- Realizacja badań

- Analiza badań..

Uwagi:

link do przedmiotu: informator.us.edu.pl/modules/84444/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)