Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wspomaganie rozwoju emocjonalnego i społecznego [W3-PE-OWITP5-S1-6] semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wspomaganie rozwoju emocjonalnego i społecznego [W3-PE-OWITP5-S1-6]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (parzyste), 15:30 - 17:00
sala 201
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: 23
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Irena Przybylska
Literatura:

Csikszentmihalyi M. (1998). Urok codzienności- psychologia emocjonalnego przepływu. Wydawnictwo CIS i WAB.

Rozwój społeczno-emocjonalny w pierwszych sześciu latach życia. Perspektywa jednostki, rodziny i społeczeństwa (2015). Czub M. (red.). Warszawa: IBE.

Emocje na wodzy. Scenariusze zajęć w klasach I-III (2002). Niemczal R. (red.). Poznań: G&P.

Gardner H. (2002). Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce. Poznań, Media Rodzina.

Goleman D. (1997). Inteligencja emocjonalna. Poznań, Media Rodzina.

Greenberg L. S. (2015). Terapia skoncentrowana na emocjach. Wydawnictwo Harmonia.

Inteligencja emocjonalna. Fakty-mity-kontrowersje (2009). M. Śmieja, J. Orzechowski (red.). Warszawa: PWN.

Jaworowska A., Matczak A. (2000). INTE. Kwestionariusz do badania inteligencji emocjonalnej.

Le Doux J. (1998). Mózg emocjonalny. Poznań, Media Rodzina.

Natura emocji: podstawowe zagadnienia. (1999). Ekman P., Davidson R. J. (red). Gdańsk: GWP.

Salovey P., Sluyter D. (1999). Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.

Segal J. (1997). Jak pogłębiać inteligencję emocjonalną. Warszawa: Jacek Santorski & Co. Wydawnictwo.

Sehr M. (1999). Inteligencja emocjonalna. Testy. Warszawa: Diogenes.

Shapiro L. (1999). Jak wychowywać dziecko o wysokim EQ? Warszawa: Prószyński i S-ka.

Umysł ponad nastrojem. (2004). Padesky Ch., Greenberger R. (red.). Gdańsk: GWP.

Wspomaganie rozwoju kompetencji emocjonalnych i społecznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym (2020). Brzezińska A., Dembska K., Reksnis J. (red.). Szczecin: Wydawnictwo Naukowe USZ.

Zakres tematów:

1. Intelekt-emocje – dualizm umysłu czy jego integralność w działaniach edukacyjnych?

2. Zdolności inteligencji emocjonalnej: rozpoznawanie i nazywanie emocji, wyrażanie emocji, rozpoznawanie emocji innych osób, korzystanie z informacji emocjonalnych w procesach decyzyjnych i rozwiązywaniu problemów.

3. Diagnoza i rozpoznanie kompetencji emocjonalnych.

4. Emocjonalne aspekty uczenia się.

5. Możliwości wsparcia edukacyjnego „miękkich” obszarów kompetencji człowieka: emocje-motywacja-moralność.

6. Kompetencje emocjonalne w zawodzie nauczyciela i pracy pedagogicznej: profilaktyka wypalenia zawodowego.

7. Trudności wychowawcze-zaburzenie relacji wychowawczej- błędy wychowawcze w perspektywie inteligencji „miękkich”

Metody dydaktyczne:

metody warsztatowe, praca w grupach, metody interaktywne, metody twórczego rozwiązywania problemów, ekspresyjne

Metody i kryteria oceniania:

warunkiem zaliczenia jest:

1. przygotowanie projektu zajęć rozwijających kompetencje emocjonalne ze wskazaniem na grupę wiekową, możliwości rozwojowe, określenie strategii oraz operacjonalizacja celów

2. aktywny udział w zajęciach warsztatowych, merytoryczne przygotowanie, twórcze inicjatywy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)