Pedagogika pracy [W3-PE-OWITP5-N1-4]
semestr zimowy 2022/2023
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Pedagogika pracy [W3-PE-OWITP5-N1-4] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 11:30 - 13:00
sala 105 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 17 | ||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin | ||||||||||||
Prowadzący: | Marcin Gierczyk | ||||||||||||
Literatura: |
Nowacki T. W.: Praca ludzka. Analiza pojęcia. Radom 2008. Wiatrowski Z.: Podstawy pedagogiki pracy. Bydgoszcz 2005. Wiatrowski Z., Januszko U., Bednarczyk H. (red.): Pedagogika pracy w kontekście integracji europejskiej. Warszawa 2003 - Armstrong M.: Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kraków 2007. Bańka A.: Psychologiczne doradztwo karier, Poznań 2007. Bańka J.: Narodziny filozofii nauki o pracy w Polsce. Warszawa 1970. Bauman Z.: Praca konsumpcjonizm i nowi ubodzy, Kraków 2006. Bezrobotni o swoim położeniu życiowym. Raport z badań, BS/90/2008, CBOS, Warszawa 2008. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Klasyfikacja zawodów i specjalności, grupowanie zawodów 2. Teorie rozwoju zawodowego i teorie wyboru zawodu 3. Aktywne metody poszukiwania praca 4. Zasady i metody prezentacji (autoprezentacja). 5. Wypalenie zawodowe i mobbing w miejscu pracy 6.Zadanie projektowe - stres w miejscu pracy 7. Zaliczenie przedmiotu. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, debaty, gamifikacja, metoda projektów, metody symulacyjne, burza mózgów, story-telling, case- study, ,mini open-space, design-thinking, metoda problemowa Zastosowane zostaną narzędzia edukacji zdalnej (Teams) |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie poddawane są : Aktywność podczas zajęć - udział w dyskusjach, wypowiedzi, problematyzowanie kwestii tematycznych ( częstość i wartość merytoryczna wypowiedzi) Poziom realizacji projektów i zadań w związku z poszczególnymi tematami ( realizowane grupowo lub indywidualnie). |
||||||||||||
Uwagi: |
https://informator.us.edu.pl/modules/84479/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.