Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka z tutoringiem (edukacja włączająca) [W3-PC-MJS-PS3-9] semestr zimowy 2022/2023
Praktyka, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyka z tutoringiem (edukacja włączająca) [W3-PC-MJS-PS3-9]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 14
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Monika Burzyńska, Agnieszka Lewko
Strona domowa grupy: https://informator.us.edu.pl/modules/88342/
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Bełza-Gajdzica M., Gajdzica Z. (red.), (2016): Inkluzja edukacyjna: idee, teorie, koncepcje, modele edukacji włączającej a wybrane aspekty praktyki edukacyjnej. Wydawnictwo UŚ, Katowice.

Gajdzica Z. (2020): Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej : nauczyciele o (nie)zmienianej sytuacji w kontekście kultury szkoły inkluzyjnej. Wydawnictwo UŚ, Katowice.

Guz S., (2015): Edukacja w systemie Montessori: wybrane obszary kształcenia. T. 1, 2. Wydawnictwo UMCS, Lublin.

Polk Lillard P., (2019): Montessori. Nowoczesne podejście. Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk.

Skjöld Wennerström K., Bröderman Smeds M. (2009): Pedagogika Montessori w przedszkolu i szkole. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.

Literatura uzupełniająca:

Badura-Strzelczyk G., (2008): Pomóż mi policzyć to samemu: matematyka w ujęciu Marii Montessori od lat trzech do klasy trzeciej. Wydawnictwo Nowik, Opole.

Bednarczuk B., (2007): Dziecko w klasie Montessori: odniesienia teoretyczne i praktyczne. Wydawnictwo UMCS, Lublin.

Guz S. (red.), (2005): Rozwój i edukacja dziecka: szanse i zagrożenia. Wydawnictwo UMCS, Lublin.

Miksza M. (red.), (2015): Język oknem na świat - edukacja językowa w pedagogice Marii Montessori. Wydawnictwo Palatum, Łódź.

Zakres tematów:

1. Omówienie zasad organizacji zajęć i wymogów związanych z pracą zaliczeniową.

2. Przedstawienie podstaw prawnych, struktury organizacyjnej placówki, zadań. podstaw metodyki pracy z uwzględnieniem zmian wprowadzonych w okresie pandemii.

3-16. Obserwacja zajęć, spotkania z pracownikami placówek.

17-27. Tutoriale indywidualne i zespołowe - rozmowa nt. zaobserwowanych sytuacji, rozwiązywanie problemów dotyczących realizacji zespołowego projektu.

28-30. Prezentacja i ocena zespołowych projektów. Dyskusja nt. procesu inkluzji w placówkach szkolnych. Podsumowanie zajęć.

Metody dydaktyczne:

Metody asymilacji wiedzy, metody praktyczne wspomagane analizą dokumentacji placówek i obserwacją uczestniczącą.

Metody i kryteria oceniania:

Zespołowo opracowany projekt w formie portfolio dotyczący działalności placówki ze szczególnym uwzględnieniem realizacji założeń edukacji włączającej, pisemna analiza wyników obserwacji procesu inkluzji w zespole klasowym.

Kryteria oceny:

- trafność doboru treści portfolio,

- rzeczowe przedstawienie zespołowego projektu,

- aktywny udział w dyskusji, merytoryczna argumentacja własnego stanowiska.

Uwagi:

https://informator.us.edu.pl/modules/88342/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)