Praktyka z tutoringiem (edukacja włączająca) [W3-PC-MJS-PS3-9]
semestr zimowy 2022/2023
Praktyka,
grupa nr 3
Przedmiot: | Praktyka z tutoringiem (edukacja włączająca) [W3-PC-MJS-PS3-9] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | 14 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Monika Burzyńska, Agnieszka Lewko |
Strona domowa grupy: | https://informator.us.edu.pl/modules/88342/ |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Bełza-Gajdzica M., Gajdzica Z. (red.), (2016): Inkluzja edukacyjna: idee, teorie, koncepcje, modele edukacji włączającej a wybrane aspekty praktyki edukacyjnej. Wydawnictwo UŚ, Katowice. Gajdzica Z. (2020): Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej : nauczyciele o (nie)zmienianej sytuacji w kontekście kultury szkoły inkluzyjnej. Wydawnictwo UŚ, Katowice. Guz S., (2015): Edukacja w systemie Montessori: wybrane obszary kształcenia. T. 1, 2. Wydawnictwo UMCS, Lublin. Polk Lillard P., (2019): Montessori. Nowoczesne podejście. Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk. Skjöld Wennerström K., Bröderman Smeds M. (2009): Pedagogika Montessori w przedszkolu i szkole. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. Literatura uzupełniająca: Badura-Strzelczyk G., (2008): Pomóż mi policzyć to samemu: matematyka w ujęciu Marii Montessori od lat trzech do klasy trzeciej. Wydawnictwo Nowik, Opole. Bednarczuk B., (2007): Dziecko w klasie Montessori: odniesienia teoretyczne i praktyczne. Wydawnictwo UMCS, Lublin. Guz S. (red.), (2005): Rozwój i edukacja dziecka: szanse i zagrożenia. Wydawnictwo UMCS, Lublin. Miksza M. (red.), (2015): Język oknem na świat - edukacja językowa w pedagogice Marii Montessori. Wydawnictwo Palatum, Łódź. |
Zakres tematów: |
1. Omówienie zasad organizacji zajęć i wymogów związanych z pracą zaliczeniową. 2. Przedstawienie podstaw prawnych, struktury organizacyjnej placówki, zadań. podstaw metodyki pracy z uwzględnieniem zmian wprowadzonych w okresie pandemii. 3-16. Obserwacja zajęć, spotkania z pracownikami placówek. 17-27. Tutoriale indywidualne i zespołowe - rozmowa nt. zaobserwowanych sytuacji, rozwiązywanie problemów dotyczących realizacji zespołowego projektu. 28-30. Prezentacja i ocena zespołowych projektów. Dyskusja nt. procesu inkluzji w placówkach szkolnych. Podsumowanie zajęć. |
Metody dydaktyczne: |
Metody asymilacji wiedzy, metody praktyczne wspomagane analizą dokumentacji placówek i obserwacją uczestniczącą. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zespołowo opracowany projekt w formie portfolio dotyczący działalności placówki ze szczególnym uwzględnieniem realizacji założeń edukacji włączającej, pisemna analiza wyników obserwacji procesu inkluzji w zespole klasowym. Kryteria oceny: - trafność doboru treści portfolio, - rzeczowe przedstawienie zespołowego projektu, - aktywny udział w dyskusji, merytoryczna argumentacja własnego stanowiska. |
Uwagi: |
https://informator.us.edu.pl/modules/88342/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.