Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy pedagogiki dla nauczycieli [W1-LO-S1-PPN] semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy pedagogiki dla nauczycieli [W1-LO-S1-PPN]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 8:00 - 9:30
sala C/1.1
Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Uniwersytecka 4) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 20
Prowadzący: Joanna Skibska
Literatura:

Dykcik W. (red.), Pedagogika specjalna. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2006.

Kron R., Pedagogika. Kluczowe zagadnienia pedagogiki. GWP, Gdańsk 2008.

Kupisiewicz Cz., Z dziejów historii wychowania. Impuls, Kraków 2012.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2000.

Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, PWN, Warszawa 2016.

Skibska J. (red.) Diagnoza interdyscyplinarna. Impuls, Kraków 2017.

Smith D. D., Pedagogika specjalna. PWN, Warszawa 2009.

Śliwerski B., Pedagogika. Podręcznik akademicki. GWP, Gdańsk 2008.

Zakres tematów:

1. Wybrane koncepcje Nowego Wychowania i ich przedstawiciele (2 godz.)

2. Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych (metody jakościowe i ilościowe) (2 godz.)

3. Konstruowanie arkusza obserwacji (skategoryzowanej) zachowań dziecka (w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym) w sytuacji zadaniowej (2 godz.)

4. Konstruowanie wywiadu diagnostycznego z rodzicami/prawnymi opiekunami dziecka (w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym) (2 godz.)

5. Funkcje podstawowe i symptomy ich zaburzeń – obszary diagnozy funkcjonalnej (4 godz.)

6. Opracowanie arkuszy diagnozy funkcjonalnej dla dziecka (w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym) (4 godz.)

7. Różnicowanie potrzeb edukacyjnych na podstawie wskazań poradni psychologiczno-pedagogicznej – analiza orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego (2 godz.)

8. Opracowanie zestawu dostosowanych ćwiczeń do możliwości poznawczych uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja rozwojowa, dysgrafia, dysortografia) (2 godz.)

9. Opracowanie procedur postępowania (rozpakowanie tornistra, przygotowanie do zajęć z języka) podczas wykonywania określonych czynności szkolnych przez uczniów z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi (2 godz.)

10. Opracowanie scenariusza zajęć kształtujących umiejętności społeczne ucznia ze spektrum autyzmu przejawiającego zachowania agresywne (2 godz.)

11. Opracowanie dostosowań dla uczniów z zaburzeniami mowy (afazja dziecięca/specyficzne zaburzenia mowy) (2 godz.)

12. Opracowanie scenariusza zajęć z uczniem z zaburzeniami lękowymi przejawiającymi się mutyzmem wybiórczym (2 godz.)

13. Opracowanie systemu oceniania włączającego dla ucznia z wybranym zaburzeniem mowy (2 godz.)

Metody dydaktyczne:

- metody praktyczne (pokaz; ćwiczenia przedmiotowe; metoda projektów)

- metody zdalnego nauczania (platforma Moodle)

Metody i kryteria oceniania:

- opracowanie materiałów metodycznych

- opracowanie poszczególnych zagadnień (zadań) związanych z problematyką ćwiczeń

- kolokwium

Uwagi:

1 semestr logopedii /stacjonarne I stopnia/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)