Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet 5. Spektrum autyzmu - teroria i praktyka [06-PS-SM-105.40] semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Fakultet 5. Spektrum autyzmu - teroria i praktyka [06-PS-SM-105.40]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:45 - 15:15
sala 8
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 30
Limit miejsc: 27
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Pyszkowska
Zakres tematów:

Wywiad diagnostyczny jako kluczowe narzędzie przy konceptualizacji - wprowadzenie

Wywiad diagnostyczny jako kluczowe narzędzie przy konceptualizacji – profilowanie rozwojowe (1): M-CHAT

Wywiad diagnostyczny jako kluczowe narzędzie przy konceptualizacji – profilowanie rozwojowe (2): ADI-R

Diagnoza różnicowa: ujęcie praktyczne

Konceptualizacja przypadku: implikacje praktyczne

Analiza funkcjonalna i łańcuchowa jako narzędzia pomocnicze w procesie diagnozy i terapii (1)

Analiza funkcjonalna i łańcuchowa jako narzędzia pomocnicze w procesie diagnozy i terapii (2)

Rozwijanie umiejętności z zakresu profilaktyki wypalenia sensorycznego

ADOS-2: analiza praktyczna narzędzia (1)

ADOS-2: analiza praktyczna narzędzia (2)

Pasek zdrowia i drzewko umiejętności. Jak gry RPG pomagają w rozwijaniu elastyczności psychologicznej i higieny psychicznej

Rozwijanie umiejętności z zakresu funkcji wykonawczych

Prezentacja projektów zaliczeniowych (1)

Metody i kryteria oceniania:

Projekt zaliczeniowy. Projekt zaliczeniowy polega na przygotowaniu broszury psychoedukacyjnej dotyczącej przybliżenia tematyki związanej z szeroko pojętym spektrum autyzmu. Broszura o długości 3-5 stron powinna zawierać:

a. Przystępny merytoryczny opis mechanizmu psychologicznego / opisywanego zagadnienia (np.: czym jest autistic burnout; znaczenie procesu diagnozy spektrum u osób dorosłych; typowe trudności rodzeństwa osób w spektrum; typowe trudności uczennic i uczniów w spektrum w szkołach masowych, itd.);

b. Informacje dotyczące tego, w jaki sposób można radzić sobie z opisywanym zagadnieniem (np. jakie techniki psychologiczne mogą przydać się w radzeniu sobie z autistic burnoutem; jak przystosować klasę / środowisko szkolne do potrzeb osób w spektrum; jak wygląda proces diagnostyczny krok po kroku, itd.);

c. Odnośnik do miejsc (wirtualnych lub stacjonarnych), w których osoba może uzyskać więcej informacji.

Uwagi:

Podczas zajęć wykorzystane zostaną m.in informacje nabyte podczas szkolenia „w tym miejscu wpisujemy nazwę kursu", realizowane dla pracowników dydaktycznych i badawczo-dydaktycznych UŚ w ramach projektu „Jeden Uniwersytet – Wiele Możliwości. Program Zintegrowany

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)