Fakultet 5. Spektrum autyzmu - teroria i praktyka [06-PS-SM-105.40]
semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fakultet 5. Spektrum autyzmu - teroria i praktyka [06-PS-SM-105.40] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 13:45 - 15:15
sala 8 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 30 |
Limit miejsc: | 27 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Pyszkowska |
Zakres tematów: |
Wywiad diagnostyczny jako kluczowe narzędzie przy konceptualizacji - wprowadzenie Wywiad diagnostyczny jako kluczowe narzędzie przy konceptualizacji – profilowanie rozwojowe (1): M-CHAT Wywiad diagnostyczny jako kluczowe narzędzie przy konceptualizacji – profilowanie rozwojowe (2): ADI-R Diagnoza różnicowa: ujęcie praktyczne Konceptualizacja przypadku: implikacje praktyczne Analiza funkcjonalna i łańcuchowa jako narzędzia pomocnicze w procesie diagnozy i terapii (1) Analiza funkcjonalna i łańcuchowa jako narzędzia pomocnicze w procesie diagnozy i terapii (2) Rozwijanie umiejętności z zakresu profilaktyki wypalenia sensorycznego ADOS-2: analiza praktyczna narzędzia (1) ADOS-2: analiza praktyczna narzędzia (2) Pasek zdrowia i drzewko umiejętności. Jak gry RPG pomagają w rozwijaniu elastyczności psychologicznej i higieny psychicznej Rozwijanie umiejętności z zakresu funkcji wykonawczych Prezentacja projektów zaliczeniowych (1) |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt zaliczeniowy. Projekt zaliczeniowy polega na przygotowaniu broszury psychoedukacyjnej dotyczącej przybliżenia tematyki związanej z szeroko pojętym spektrum autyzmu. Broszura o długości 3-5 stron powinna zawierać: a. Przystępny merytoryczny opis mechanizmu psychologicznego / opisywanego zagadnienia (np.: czym jest autistic burnout; znaczenie procesu diagnozy spektrum u osób dorosłych; typowe trudności rodzeństwa osób w spektrum; typowe trudności uczennic i uczniów w spektrum w szkołach masowych, itd.); b. Informacje dotyczące tego, w jaki sposób można radzić sobie z opisywanym zagadnieniem (np. jakie techniki psychologiczne mogą przydać się w radzeniu sobie z autistic burnoutem; jak przystosować klasę / środowisko szkolne do potrzeb osób w spektrum; jak wygląda proces diagnostyczny krok po kroku, itd.); c. Odnośnik do miejsc (wirtualnych lub stacjonarnych), w których osoba może uzyskać więcej informacji. |
Uwagi: |
Podczas zajęć wykorzystane zostaną m.in informacje nabyte podczas szkolenia „w tym miejscu wpisujemy nazwę kursu", realizowane dla pracowników dydaktycznych i badawczo-dydaktycznych UŚ w ramach projektu „Jeden Uniwersytet – Wiele Możliwości. Program Zintegrowany |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.