Seminarium magisterskie z historii wybranej epoki 1 [W1-HI-S2-SM(A)]
semestr zimowy 2022/2023
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie z historii wybranej epoki 1 [W1-HI-S2-SM(A)] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agata Kluczek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: stosownie do problematyki konkretnej pracy magisterskiej Literatura uzupełniająca: Miśkiewicz B., Wstęp do badań historycznych, Warszawa 1978 Szymański J., Nauki pomocnicze historii, Warszawa 2004 Topolski J., Jak się pisze i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej, Warszawa 1996 Topolski J., Metodologia historii, Warszawa 1984 Topolski J., Wprowadzenie do historii, Poznań 1998, 2001 Vademecum historyka starożytnej Grecji i Rzymu, t.1-2, red. E. Wipszycka, Warszawa 1985, 1986 Vademecum historyka starożytnej Grecji i Rzymu, t. I/II, Źródłoznawstwo starożytności klasycznej, red. E. Wipszycka, Warszawa 2001 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Specyfika badań nad historią starożytną, Zasady pisania prac naukowych, Konstrukcja pracy naukowej, Tworzenie spisów bibliograficznych, ze szczególnym uwzględnieniem wydawnictw źródłowych, Konstruowanie przypisów, ze szczególnym uwzględnieniem zapisu odniesień do źródeł: literackich, epigraficznych, numizmatycznych, Analiza materiałów źródłowych, Ustalanie tematu pracy i jej zakresu rzeczowego, Wstępny konspekt pracy magisterskiej. Na bieżąco są dyskutowane problemy wyłaniające się w toku poszukiwań źródeł, literatury przedmiotu, a także analizowane i interpretowane wybrane fragmenty źródeł - zgodnie z indywidualnymi tematami realizowanych przez Seminarzystów. W ramach każdych zajęć przewidziany jest czas na indywidualne konsultacje, służące zwłaszcza pogłębianiu umiejętności analizy i interpretowania materiału źródłowego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metoda problemowa; dyskusja; analiza i interpretacja materiałów źródłowych, ewentualne ich tłumaczenia; analiza problemów badawczych pod kątem ich atrakcyjności jako tematów prac magisterskich |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową (semestralną) składa się: – bieżące przygotowanie do zajęć, ocenie podlegają: doskonalenie umiejętności warsztatowych - praca ze źródłami, umiejętność formułowania problemów badawczych, wyszukiwania literatury przedmiotu, – postęp w tworzeniu pracy magisterskiej: oddany konspekt i udokumentowany postęp w wykonaniu kwerend źródłowych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
1 semestr HISTORIA, ŚRODKOWOEUROPEJSKIE STUDIA HISTORYCZNE 2 stopień stacjonarne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.