Konwersatorium: Polski film animowany po 1945 roku [W1-HS-S1-KON6]
semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Konwersatorium: Polski film animowany po 1945 roku [W1-HS-S1-KON6] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(w trakcie)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 13:45 - 15:15
sala 049 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | 26 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Patryk Oczko |
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ab0b57007d3e44533acf15bdf81c88ce8%40thread.tacv2/1665331945309?context=%7b%22Tid%22%3a%2250c76291-0c80-4444-a2fb-4f8ab168c311%22%2c%22Oid%22%3a%220bd1d8ed-8e7d-4ea9-9934-556a4c1ad5af%22%7d |
Literatura: |
Armata J., 65 lat polskiej animacji dla dzieci, Łódź 2012. Bańkowski A., Grabowski S., Semafor 1947-1997, Łódź 1999. Giżycki M., Nie tylko Disney. Rzecz o filmie animowanym, Warszawa 2000. Kossakowski A., Polski film animowany 1945-1974, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1977. Margolis H., Animacja autorska w PRL w latach 1957-1968. Ukryty projekt Kazimierza Urbańskiego, Kraków 2019. Polski film animowany, red. M. Giżycki, B. Zmudziński, Warszawa 2008. Sitkiewicz P., Polska szkoła animacji, Gdańsk 2011. Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej. Katalog filmów, red. M. Woźny, Bielsko-Biała 2005. |
Zakres tematów: |
Zajęcia prezentujące rozwój polskiej animacji z perspektywy historii sztuki - od okresu pionierskiego po lata 90. XX w.: - omówienie głównych technik animacji - pierwsze eksperymenty - lata międzywojenne - powojenne początki - właściwe narodziny polskiej animacji - film animowany doby socrealizmu - odwilż i nowe kierunki rozwoju - lata 60. - „złota dekada” polskiej animacji - lata 70. - „srebrna dekada” polskiej animacji - lata 80. - kryzys w polskiej animacji? - lata 90. - animacja w nowej rzeczywistości |
Metody dydaktyczne: |
- prezentacje multimedialne - praca studenta ze wskazaną literaturą przedmiotu oraz wskazanymi materiałami filmowymi - analiza formy prezentowanych filmów animowanych - analiza treści prezentowanych filmów animowanych - dyskusja nad prezentowanymi filmami animowanymi - dyskusja na bazie zaproponowanej literatury tematu |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę Ocena ustalana na podstawie: 1. Obecności studenta na zajęciach zgodnie z zapisami regulaminu studiów, tj. w zakresie dopuszczalnej liczby nieobecności na zajęciach w trakcie trwania semestru, zasad uzupełniania zaległości z tytułu nieobecności, zasad poprawiania ocen niedostatecznych 2. Znajomości zaproponowanej literatury 3. Aktywności w dyskusjach oraz analizach filmów w trakcie zajęć 4. Pracy pisemnej (analiza wybranego filmu animowanego) Kryteria oceniania: 5,0 - efekty pracy studenta nie budzą zastrzeżeń 4,5 - efekty pracy studenta budzą niewielkie zastrzeżenia 4,0 - efekty pracy studenta wymagają częściowych zmian 3,5 - efekty pracy studenta wymagają istotnych zmian 3,0 - efekty pracy studenta wymagają zasadniczych zmian 2,0 - brak zauważalnych postępów w pracy studenta |
Uwagi: |
1 semestr HISTORIA SZTUKI 1 stopień stacjonarne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.