Moduł do wyboru: NTWEIW: Zainteresowania mediami - korzyści i zagrożenia [W3-PE-MJS4-PPIW-30]
semestr zimowy 2022/2023
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Moduł do wyboru: NTWEIW: Zainteresowania mediami - korzyści i zagrożenia [W3-PE-MJS4-PPIW-30] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi piątek (parzyste), 9:45 - 11:15
sala 109 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 12 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marcin Musioł | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Siemieniecki B., Pedagogika medialna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021. Huk T., Uczniowskie korzyści z funkcjonowania w rzeczywistości szkolnego pogranicza między światami mediów online i offline, Wydawnictwo Impuls 2019. Musioł M. Pedagogizacja Medialna rodziny. Zakres – uwarunkowania – dylematy, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego 2013. Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Difin 2014. Pyżalski J., Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012. Assange J., Cypherpunks. Wolność i przyszłość Internetu, Wydawnictwo Helion, 2013. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Korzyści edukacyjne korzystania z mediów 2. Korzyści społecze korzystania z mediów 3. Korzyści poznawcze korzystania z mediów 4. Korzyści informacyjne korzystania z mediów 5. Korzyści korzystania z mediów związane z rozrywką i eskapizmem 6. Manipulacja w mediach 7. Alfabetyzacja medialna 8. Uzależnienie od mediów 9. Zasoby intenetowe niepożądane dla młodego odbiorcy 10. Interpersonalne pośrednie komunikowania się – trudności i zagrożenia 11. Grooming (uwodzenie dzieci poprzez sieć) 12. Sexting (prostytucja dziecięca z wykorzystaniem sieci) 13. Cyberprzemoc (Flaming) 14. Cyberprzemoc (Harassment ) 15. Cyberprzemos (Social exclusion) 16. Cyberprzemoc (Cyberstalking) 17. Cyberprzemoc (Cyberthreats) 18. Cyberprzemoc (Photoshopping) 19. Cyberprzemoc (identity theft /impersonation) 20. Hejt 21. Sharenting 22. Zagrożeń dla dzieci dotyczące gier komputerowych, w tym on-iline |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja, dyskusja |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa ćwiczeń laboratoryjnych składa się z dwóch składowych: 1. Oceny prezentacji na zadany temat związany z korzyściami lub zagrożeniami medialnymi, nowymi technologiami i robotyką w edukacji - ocenie podlegać będą prezentacje przygotowane i zrealizowane przez studentów, przy czym ocenione będą przygotowanie merytoryczne prezentacji, jej parametry oraz sposób prezentowania przygotowanych materiałów. 2. Oceny wypracowania - jego tematem jest temat prezentacji. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Link do opisu przedmiotu https://informator.us.edu.pl/modules/93451/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.