Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Moduł do wyboru: IWPN: Ruch Rozwijający W. Sherborne w pracy pedagoga [W3-PE-MJS4-PPIW-41] semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Moduł do wyboru: IWPN: Ruch Rozwijający W. Sherborne w pracy pedagoga [W3-PE-MJS4-PPIW-41]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (nieparzyste), 13:45 - 15:15
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: 23
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ewelina Kawiak
Strona domowa grupy: https://informator.us.edu.pl/modules/93492/
Literatura:

1. W. Sherborne, Ruch rozwijający dla dzieci, Wyd. PWN, Warszawa 1997.

2. M. Bogdanowicz, B. Kisiel, M. Przesnycka, Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, WSiP, Warszawa 1994.

3. M. Bogdanowicz, A. Kasica, Ruch rozwijający dla wszystkich: efektywność metody Weroniki Sherborne, Wyd. HARMONIA, Gdańsk 2003.

4. M. Bogdanowicz, D. Okrzesik, Opis i planowanie zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Wyd. HARMONIA, Gdańsk 2005.

5. M. Bogdanowicz, Skale Obserwacji Zachowania Dzieci i Rodziców uczestniczących w zajęciach Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Wyd. HARMONIA, Gdańsk 2003.

6. M. Welsche, Ukierunkowana na relacje pedagogika ruchu według koncepcji Weroniki Sherborne, Wyd. HARMONIA, Gdańsk 2019.

Zakres tematów:

1. Rola aktywności ruchowej w życiu człowieka.

2. Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne – podstawowe informacje.

3. Możliwości wykorzystania metody w pracy pedagoga w różnego rodzaju placówkach oświatowych i wychowawczych.

4. Obszary stymulowane za pomocą metody Ruchu Rozwijającego:

- ciało – świadomość ciała;

- przestrzeń – świadomość przestrzeni;

- relacje – świadomość relacji.

5. Doświadczenia ruchowe stosowane w pracy metodą Ruchu Rozwijającego:

- prowadzące do poznania własnego ciała;

- pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w przestrzeni;

- ułatwiające nawiązywanie kontaktów i współpracy z partnerem i grupą;

- twórcze i tańce.

6. Organizacja i przebieg zajęć ruchowych prowadzonych metodą Ruchu Rozwijającego.

7. Sposoby oceny skuteczności metody Ruchu Rozwijającego.

Metody dydaktyczne:

metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów, udział w dyskusji:

Uwagi:

https://informator.us.edu.pl/modules/93492/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)