Moduł do wyboru: IWPN: Ruch Rozwijający W. Sherborne w pracy pedagoga [W3-PE-MJS4-PPIW-41]
semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Moduł do wyboru: IWPN: Ruch Rozwijający W. Sherborne w pracy pedagoga [W3-PE-MJS4-PPIW-41] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (nieparzyste), 13:45 - 15:15
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 23 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewelina Kawiak | ||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://informator.us.edu.pl/modules/93492/ | ||||||||||||||||||
Literatura: |
1. W. Sherborne, Ruch rozwijający dla dzieci, Wyd. PWN, Warszawa 1997. 2. M. Bogdanowicz, B. Kisiel, M. Przesnycka, Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, WSiP, Warszawa 1994. 3. M. Bogdanowicz, A. Kasica, Ruch rozwijający dla wszystkich: efektywność metody Weroniki Sherborne, Wyd. HARMONIA, Gdańsk 2003. 4. M. Bogdanowicz, D. Okrzesik, Opis i planowanie zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Wyd. HARMONIA, Gdańsk 2005. 5. M. Bogdanowicz, Skale Obserwacji Zachowania Dzieci i Rodziców uczestniczących w zajęciach Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Wyd. HARMONIA, Gdańsk 2003. 6. M. Welsche, Ukierunkowana na relacje pedagogika ruchu według koncepcji Weroniki Sherborne, Wyd. HARMONIA, Gdańsk 2019. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Rola aktywności ruchowej w życiu człowieka. 2. Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne – podstawowe informacje. 3. Możliwości wykorzystania metody w pracy pedagoga w różnego rodzaju placówkach oświatowych i wychowawczych. 4. Obszary stymulowane za pomocą metody Ruchu Rozwijającego: - ciało – świadomość ciała; - przestrzeń – świadomość przestrzeni; - relacje – świadomość relacji. 5. Doświadczenia ruchowe stosowane w pracy metodą Ruchu Rozwijającego: - prowadzące do poznania własnego ciała; - pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w przestrzeni; - ułatwiające nawiązywanie kontaktów i współpracy z partnerem i grupą; - twórcze i tańce. 6. Organizacja i przebieg zajęć ruchowych prowadzonych metodą Ruchu Rozwijającego. 7. Sposoby oceny skuteczności metody Ruchu Rozwijającego. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych, dyskusja |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów, udział w dyskusji: |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
https://informator.us.edu.pl/modules/93492/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.