Seminarium licencjackie I [W2-S1BI19-1BL-11]
semestr zimowy 2022/2023
seminarium,
grupa nr 6
Przedmiot: | Seminarium licencjackie I [W2-S1BI19-1BL-11] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 15:30 - 17:00
sala B-101 (SALA SEM.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Paweł Kwiatkowski, Alina Urbisz |
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. Szafer W, Zarzycki K. 1972. Szata roślinna Polski. PWN, Warszawa 2. Olaczek R. 2008. Skarby przyrody i krajobrazu Polski. Wyd. MULTICO 3. Kornaś J., Medwecka-Kornaś A. 2002. Geografia roślin. PWN, Warszawa 4. Oryginalne artykuły naukowe oraz prace przeglądowe dotyczące omawianych tematów Uzupełniająca: Literatura aktualna, odpowiadająca zakresowi tematyki opracowywanego tematu i przygotowywanej prezentacji. |
Zakres tematów: |
Seminarium licencjackie ma na celu doskonalenie studenta w samodzielnym opracowaniu tematów związanych z kierunkami badawczymi współczesnej botaniki oraz ze specyfiką prowadzonych badań naukowych zespołu Botaniki i Ochrony Przyrody. Realizowane są tematy szczegółowe w ramach zagadnień: 1. Problemy badawcze w naukach przyrodniczych ze szczególnym uwzględnieniem biologii i ekologii roślin 2. Szata roślinna Polski 3. Tematyka i metodyka wykonywania prac licencjackich |
Metody dydaktyczne: |
Prezentacje referatów studentów (z wykorzystaniem sprzętu audiowizualnego), dyskusja nad przedstawionym referatem, ćwiczenie rzeczowej oceny prezentowanych referatów pod względem merytorycznym i jakości przekazu (stosowanych technik). |
Metody i kryteria oceniania: |
Sprawdzian umiejętności autoprezentacji - przygotowanie referatu naukowego lub posteru na wybrany temat - ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji: bdb – zagadnienie zostało w pełni i w sposób wyczerpujący przedstawione, brak błędów merytorycznych w prezentacji, prezentacja w logicznym i zrozumiałym układzie, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, z zachowaniem praw autorskich; odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu w zakresie wybiegającym poza prezentację db – zagadnienie zostało omówione w znacznej części, bardzo nieliczne błędy merytoryczne w prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, z zachowaniem praw autorskich; odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu dst – zagadnienie zostało omówione tylko częściowo, dość liczne błędy merytoryczne w prezentacji, jednak student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu ndst – zagadnienie zostało przedstawione tylko pobieżnie, liczne błędy merytoryczne w prezentacji, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, bez uwzględnienia zasad praw autorskich, student nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji Ocena ciągła - ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową, aktywność studenta oceniana jest zgodnie z przyjętymi kryteriami: bdb - student aktywnie i systematycznie uczestniczy w seminariach, w dyskusji na zajęciach, zadaje pytania świadczące o posiadanej wiedzy i wcześniejszym przygotowaniu się do zajęć, rozumie przedstawiane zagadnienia i procesy. db - student systematycznie uczestniczy w seminariach, dyskutuje i stawia pytania, potrafi odpowiedzieć na zadane mu pytanie; rozumie przedstawiane zagadnienia (procesy). dst - student nieregularnie uczestniczy w seminariach (nieliczne nieobecności), potrzebuje jednak dodatkowych wskazówek do prawidłowego zrozumienia analizowanego problemu, nie wykazuje aktywności w dyskusji ndst - student nieregularnie uczestniczy w seminariach; jest nieprzygotowany do zrozumienia na poziomie podstawowym prezentowanych zagadnień, nie rozumie ich sensu, nie rozumie także podstawowych pojęć z zakresu botaniki. |
Uwagi: |
BIOP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.