Seminarium licencjackie I [W2-S1BT19-1BT-11]
semestr zimowy 2022/2023
seminarium,
grupa nr 5
Przedmiot: | Seminarium licencjackie I [W2-S1BT19-1BT-11] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 15:30 - 17:00
sala B-01 (SALA WYKL.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 9 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Małgorzata Pawlik |
Literatura: |
Literatura: Artykuły popularnonaukowe w języku polskim pozwalające na swobodne rozpoczęcie dyskusji na temat pracy licencjackiej. Oryginalne i przeglądowe prace naukowe, w tym anglojęzyczne. Bazy danych, Google Scholar, Elsevier oraz specjalistyczne portale naukowe. Podręczniki i artykuły uzupełniające wiedzę. |
Zakres tematów: |
1. Organizacja materiału genetycznego u bakterii. 2. Budowa ściany komórkowej u bakterii Gram-dodatnich i Gram-ujemnych. 3. Metody identyfikacji mikroorganizmów. 4. Budowa i cykle życiowe bakteriofagów. 5. Zastosowanie grzybów mikroskopowych w biotechnologii. 6. Potencjał biotechnologiczny bakterii z rodzaju Bacillus. 7. Bakterie kwasu mlekowego. 8. Bakterie kwasu octowego. 9. Metabolizm drobnoustrojów – fermentacja. 10. Metabolizm drobnoustrojów – oddychanie tlenowe. 11. Metabolizm mikroorganizmów oddychanie beztlenowe. 12. Mikroorganizmy autotroficzne. 13. Mikroorganizmy ekstremofilne. 14. Gleba jako środowisko życia mikroorganizmów. 15. Metody izolacji mikroorganizmów z różnych środowisk. 16. Metody przechowywania mikroorganizmów. 17. Metabolity wtórne drobnoustrojów i ich biotechnologiczne zastosowanie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie wymaga uzyskania oceny pozytywnej z umiejętności praktycznych: Bardzo dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, skrupulatnie sporządza dokumentację do pracy, aktywnie uczestniczy w dyskusjach. Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, poprawnie sporządza dokumentację, uczestniczy w dyskusjach. Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań, jest słabo zaangażowany w realizację tematu pracy, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację. Niedostateczny: student nie jest zaangażowany w prace wyznaczone przez prowadzącego, nie rozumie sensu powierzonych zadań, niedbale je wykonuje, nie prowadzi dokumentacji, nie potrafi dyskutować. Zaliczenia końcowego/planu pracy licencjackiej: ocenie podlega kreatywne podejście do procesu tworzenia planu własnej pracy naukowej; jakość zgromadzonych materiałów źródłowych oraz stopień ich przetworzenia oraz merytoryczna i formalna poprawność planu licencjackiej: Bardzo dobry: przemyślany i logiczny plan pracy, poprawny merytorycznie, wykonany starannie, zaprezentowany w dojrzały sposób, w wyznaczonym czasie. Dobry: przemyślany i logiczny plan pracy, z nielicznymi błędami merytorycznymi, wykonany starannie, w wyznaczonym czasie. Dostateczny: plan pracy niekompletny świadczący o słabym stopniu przetworzenia materiałów źródłowych, zawiera nieliczne błędy merytoryczne, jego poprawa wymaga ingerencji opiekuna, wykonany w wyznaczonym czasie. Niedostateczny: plan pracy jest niekompletny, zawiera błędy merytoryczne, wykonany niestarannie, brak przetworzenia materiałów źródłowych, niewykonany w wyznaczonym czasie |
Uwagi: |
MIK 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.