Seminarium dyplomowe I [W2-S2BT19-2BT-07A]
semestr zimowy 2022/2023
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe I [W2-S2BT19-2BT-07A] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
każda środa, 8:00 - 9:30
sala B-206 (SALA CWICZ.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres?
każda środa, 13:45 - 15:15
sala B-206 (SALA CWICZ.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 9 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Sławomir Sułowicz |
Literatura: |
Podręczniki akademickie z zakresu mikrobiologii i biochemii, artykuły przeglądowe oraz oryginalne prace naukowe w języku polskim lub angielskim dotyczące zagadnień omawianych na seminarium. Literatura ustalana jest przez studenta indywidualnie z bezpośrednim opiekunem pracy seminaryjnej. |
Zakres tematów: |
Na zajęciach będą omawiane w formie prezentacji i dyskusji następujące zagadnienia: Filogeneza bakterii Budowa i znaczenie Archaea Choroby wirusowe i bakteryjne roślin Ruchome elementy genetyczne u bakterii Mikroorganizmy modyfikowane genetycznie i ich wykorzystanie w biotechnologii Molekularne mechanizmy oddziaływania mikroorganizmów z roślinami Szczepionki starej i nowej generacji Obieg azotu w przyrodzie Grzyby mikoryzowe Tworzenie i budowa biofilmu bakteryjnego Quorum sensing Biologia syntetyczna Mikrobiom człowieka Potencjał biotechnologiczny drożdży |
Metody dydaktyczne: |
Jak w opisie modułu. Wykorzystanie elementów grywalizacji poprzez testy i ankiety przygotowane z użyciem platformy dydaktycznej Socrative, Kahoot, Mentimeter lub Quizizz. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na każdym seminarium osoba prowadząca ocenia przedstawioną prezentację oraz udział prelegenta w dyskusji. Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji. bardzo dobry – zagadnienia przedstawione wyczerpująco, w dojrzały naukowo sposób, brak błędów merytorycznych, logiczny układ prezentacji, czas zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, student dobrze odpowiada na zadane po prezentacji pytania. dobry – zagadnienia przedstawione poprawnie, nieliczne błędy merytoryczne, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i dobrze dobrane, student odpowiada na większość pytań w dyskusji. dostateczny – zagadnienia przedstawione częściowo, błędy merytoryczne, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, student odpowiada na niektóre pytania w dyskusji. niedostateczny – zagadnienie przedstawione pobieżnie, liczne błędy merytoryczne, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, student nie potrafi odpowiedzieć na pytania zadane po prezentacji. Na każdym seminarium osoba prowadząca ocenia również umiejętność dyskusji każdego ze studentów w grupie na prezentowany temat oraz pisemnie weryfikuje znajomość zagadnień omawianych na seminarium. Ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową oraz jego przygotowanie i znajomość zagadnień prezentowanych przez innych studentów. Na ocenę końcową modułu składa się średnia ważona obejmująca: 1. ocenę za prezentację (0,40) 2. ocenę bezpośredniego opiekuna seminarium (0,30). Na ocenę opiekuna składają się następujące kryteria: - ocena pierwszej i ostatecznej wersji prezentacji dostarczonej przez studenta; - stosowanie się studenta do zaleceń opiekuna, - terminowość wywiązywania się z powierzonych zadań, - dobór źródeł wykorzystanych do przygotowania prezentacji 3. ocenę ciągłą (0,3) Ocena ciągła jest średnią arytmetyczną udziału studenta w dyskusji (0,5) i pisemnej weryfikacji (0,5) znajomości zagadnień prezentowanych na seminarium. Skala ocen bardzo dobry – powyżej 90% + dobry – 90 do 81% dobry – 80 do 71% + dostateczny – 70 do 61% dostateczny – 60 do 51% niedostateczny – poniżej 51% Suma punktów uzyskanych w semestrze stanowi 100%. |
Uwagi: |
MIK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.