Seminarium dyplomowe III [W2-S2BT19-2BT-09A]
semestr zimowy 2022/2023
seminarium,
grupa nr 8
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe III [W2-S2BT19-2BT-09A] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala sale KFZE Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Bankowa 9) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Maria Augustyniak, Agnieszka Babczyńska, Marta Dziewięcka, Mirosław Nakonieczny, Monika Tarnawska |
Literatura: |
Artykuły popularnonaukowe i naukowe (przeglądowe oraz prace oryginalne), związane z zagadnieniami omawianymi w czasie seminarium. Szczegółowy wykaz piśmiennictwa ustala prowadzący wraz ze studentem w czasie spotkań. Ponadto: J. Weiner. J. Weiner. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Wydawnictwo Naukowe PWN (2018 lub inne wydania) B. Stępień. Zasady pisania tekstów naukowych. Wydawnictwo Naukowe PWN (2021 lub wcześniejsze wydania). J. Maćkiewicz. Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu. Wydawnictwo Naukowe PWN (2014 lub wcześniejsze wydania) A. Łomnicki. Wprowadzenie do statystyki dla przyrodników. Wydawnictwo Naukowe PWN (2014 lub wcześniejsze wydania) |
Zakres tematów: |
Specyfika badań w zakresie fizjologii zwierząt i ekotoksykologii – przykłady badań; zespoły; wykorzystywane techniki badawcze; roboczy temat pracy magisterskiej. Praca naukowa - problem badawczy, cele pracy, hipoteza, eksperyment, weryfikacja hipotez, formułowanie wniosków; dziennik i raportowanie. Jak korzystać z piśmiennictwa naukowego? Dobór literatury, przeszukiwanie baz, ocena przydatności artykułu, sporządzenie notatki. Literatura – archiwizacja, wykaz, sporządzenie wykazu, poprawność zapisu. Ćwiczenia – przygotowanie wykazu piśmiennictwa; wykonanie korekty koleżeńskiej. Statystyka w fizjologii i ekotoksykologii –jak zaplanować eksperyment i poprawnie ocenić uzyskane wyniki. Najczęściej stosowane testy i procedury Struktura pracy magisterskiej oraz technika pisania prac. Forma i układ pracy magisterskiej (przykłady). Sprawozdanie, esej, raport, praca przeglądowa, praca licencjacka i magisterska. Poprawność formalna i merytoryczna tekstu. Terminarz prac. Abstrakt graficzny (GA) – znaczenie, przydatność, wykonanie. Przygotowanie GA na podstawie wybranych pozycji literaturowych. Plakat/poster – znaczenie, przydatność, wykonanie. Przygotowanie plakatu na podstawie wybranych pozycji literaturowych. Prezentacja ustna – jak przygotować dobrą prezentację. Dyskusja i ćwiczenia w podgrupach. Prezentacje studentów – przedstawienie rozdziałów wstęp oraz Materiały i Metody. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega poprawność merytoryczna i formalna prezentacji przygotowanej przez studenta. Ocena bdb – temat przedstawiono w sposób wyczerpujący, brak błędów merytorycznych, prezentacja przygotowana w logicznym i zrozumiałym układzie, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu. Ocena db – zagadnienie zostało omówione w znacznej części, bardzo nieliczne błędy merytoryczne w prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury. Ocena dst – zagadnienie zostało omówione pobieżnie, dość liczne błędy merytoryczne w prezentacji, które jednak są korygowane w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu poniżej przeciętnej. Ocena ndst – brak prezentacji lub zagadnienie zostało przedstawione skrajnie pobieżnie, liczne błędy merytoryczne w prezentacji, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, student nie potrafi odpowiedzieć na pytania zadane po prezentacji. |
Uwagi: |
FZE 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.