Seminarium dyplomowe I [W2-S2OS19-2OS-07A]
semestr zimowy 2022/2023
seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe I [W2-S2OS19-2OS-07A] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(w trakcie)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 13:45 - 15:15
sala B-101 (SALA SEM.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Gabriela Woźniak |
Literatura: |
Oryginalne i przeglądowe prace naukowe, w tym anglojęzyczne, opublikowane w uznanych czasopismach naukowych indeksowanych w bazach Web of Science lub Scopus. Repozytoria oraz portale naukowe związane z zagadnieniem stanowiącym temat pracy |
Zakres tematów: |
1. Zasady pisania pracy (układ pracy i jej zawartość, cytowanie piśmiennictwa). 2. Metody poszukiwania literatury naukowej. 3. Wykorzystanie baz danych i narzędzi analitycznych dostępnych online. 4. Zasady BHP w laboratoriach biologii molekularnej oraz w szklarni/pokojach hodowlanych. 5. Poznanie metod badawczych umożliwiających realizację tematu pracy. Wprowadzenie do zapewniania jakości badań. 6. Opracowywanie wyników w dedykowanych programach komputerowych. Analiza statystyczna wyników (Statistica, Excel), przetwarzanie obrazów graficznych z wykorzystaniem pakietu Adobe. |
Metody dydaktyczne: |
Praca laboratoryjna pod nadzorem promotora, mająca na celu zapoznanie studentów z podstawowymi metodami i narzędziami. Samodzielne wykonywanie eksperymentów według omówionych uprzednio protokołów, mające na celu poznanie zasad planowania i prowadzenia doświadczeń z wykorzystaniem określonej techniki molekularnej. Wspólna z promotorem analiza i interpretacja wyników, zakończona dyskusją dotyczącą zastosowania poznanych technik w zagadnieniach z zakresu ekologii molekularnej i inwazji biologicznych. Wykorzystanie metod edukacji zindywidualizowanej z elementami tutoringu. Weryfikacja zgromadzonej przez studenta literatury i dyskusja problemów naukowych z promotorem pracy. Konsultacje/spotkania bezpośrednie, on-line z wykorzystaniem platformy Teams, a także na drodze korespondencji e-mail. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ciągła ocena umiejętności praktycznych: Bardzo dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, solidnie wykonuje i zna zasady stosowanych metod badawczych, bezbłędnie wykonuje obliczenia, sporządza dokładną dokumentację, prawidłowo interpretuje wyniki, aktywnie uczestniczy w dyskusjach i dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, solidnie wykonuje i zna zasady stosowanych metod badawczych, wykonuje z pomocą obliczenia, poprawnie sporządza dokumentację, interpretuje wyniki z niewielką pomocą prowadzącego, uczestniczy w dyskusjach i dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań i posługiwania się aparaturą, jest słabo zaangażowany w realizację zajęć, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji, ma problemy z obliczeniami i sporządzaniem odczynników, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację i interpretuje wyniki, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. Niedostateczny: student nie rozumie sensu prowadzonych zadań, niedbale wykonuje powierzone mu zadania, nie prowadzi rzetelnej dokumentacji, nie potrafi analizować wyników i wyciągać wniosków. W czasie trwania zajęć prowadzący w sposób ciągły ocenia przygotowanie teoretyczne studenta do zajęć, jego aktywność i umiejętności praktyczne w laboratorium, przestrzeganie harmonogramu pracy, rzetelność wykonanych pomiarów, umiejętność wstępnego analizowania otrzymanych wyników i kreatywność w rozwiązywaniu problemów badawczych. Ocenie podlega również umiejętność i kultura pracy w zespole, bezpieczeństwo pracy oraz dbałość o bazę materiałowo-sprzętową. Ocena w przypadku wybranych studentów Ocena ciągła pracy studenta na podstawie postępów w realizacji planu pracy dyplomowej: - Ocena bardzo dobra: student sumiennie wykonuje polecone zadania, umiejętnie i samodzielnie analizuje i interpretuje uzyskane wyniki, wykazuje się inicjatywą w planowaniu eksperymentów - ocena dobra: student sumiennie wykonuje polecone zadania, analizuje i interpretuje uzyskane wyniki pod nadzorem promotora, - ocena dostateczna: student wykonuje polecone zadania, analizuje i interpretuje uzyskane wyniki pod nadzorem promotora, - ocena niedostateczna: student nie wykazuje zainteresowania realizacją pracy dyplomowej, nie posiada umiejętności analizy i interpretacji wyników eksperymentów. |
Uwagi: |
BIOP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.