Seminarium dyplomowe III [W2-S2OS19-2OS-09A]
semestr zimowy 2022/2023
seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe III [W2-S2OS19-2OS-09A] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(w trakcie)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala B-101 (SALA SEM.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Bzdęga, Agnieszka Kompała-Bąba |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: dobierana jest adekwatnie do realizowanego tematu seminarium przez osoby prowadzące seminarium. Literatura uzupełniająca: Falińska K. 2021. Ekologia roślin. Wydawnictwo naukowe, PWN, Warszawa. Hobbs R.J., E.S. Higgs E. S., Hall C. M. 2013. Novel Ecosystems. Intervening in the New Ecological World Order John Wiley & Sons, Ltd . Chichester, UK. Kalinowska A. (red.) 2015. Miasto idealne-miasto zrównoważone. Planowanie przestrzenne terenów zurbanizowanych i jego wpływ na ograniczenia skutków zmian klimatu. Warszawa. Wójcik J. Antropogeniczne zmiany środowiska przyrodniczego Ziemi. PWN, Warszawa |
Zakres tematów: |
Tematyka seminarium jest dostosowana do problematyki badawczej realizowanej przez Zespół Botaniki i Ochrony Przyrody,. Novel ecosystems w antropocenie - definicje, rozważania teoretyczne Funkcjonowanie novel ecosystems w warunkach miejskich Rola novel ecosystems na terenach poprzemysłowych Gatunki obce a novel ecosystems Novel ecosystems jako cenne siedliska przyrodnicze Novel ecosystems a zmiany klimatyczne Znaczenie Novel ecosystems w krajobrazie Rola organizmów glebowych (soil biota) w ksztatłowaniu novel ecosystems Novel ecoystems Włączenie novel ecosystems do programów zarządzania |
Metody dydaktyczne: |
Metody problemowe seminarium, dyskusja związana z referatem, burza "mózgów", "dyskusje panelowe" z wykorzystaniem aplikacji internetowych (np. Coogle, Canva), metody aktywizujące |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową modułu składa się średnia ważona obejmująca: 1. oceny z prezentacji (0,7) 2. ocenę ciągłą z uczestnictwa w dyskusji (0,3) Każdy ze studentów przygotowuje i wygłasza referat w formie prezentacji w programie Power Point (lub innym) dotyczący tematu zleconego przez osobę prowadzącą Seminarium. Przygotowanie prezentacji wymaga zapoznania się z oryginalną literaturą przedmiotu (w tym anglojęzyczną), dotyczącą zleconego tematu, z treścią prac przeglądowych i zalecanych podręczników. Po zakończeniu referatu odbywa się dyskusja. Referent odpowiada na zadawane pytania i uwagi. Zarówno referat (poprawność merytoryczna, sposób prezentacji referatu), jak i udział w dyskusji są oceniane przez prowadzącego przedmiot. Bardzo dobry - student wygłosił referat oparty na najnowszej oryginalnej literaturze przedmiotu, przygotował wyróżniającą się pod względem treści, stylu i formy prezentację multimedialną. Jej treści odpowiadają założonym celom. W obowiązującej terminologii naukowej nie popełnił błędów. Czas prezentacji jest zgodny z zaleconymi wymaganiami. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości literatury przedmiotu dotyczącej omawianego zagadnienia. Dobry - student wygłosił referat oparty na oryginalnej literaturze przedmiotu, przygotował poprawną pod względem treści, stylu i formy prezentację multimedialną, ale prezentowany temat omówiony został tylko w znacznej części. W obowiązującej terminologii naukowej popełnił pojedyncze błędy merytoryczne, które potrafi skorygować w trakcie dyskusji. Czas prezentacji jest zgodny z zaleconymi wymaganiami. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości literatury przedmiotu dotyczącej omawianego zagadnienia. Dostateczny - student wygłosił referat, ale fragmentarycznie rozwiązał postawiony problem badawczy. Zakres omawianych zagadnień jest w wielu punktach niewystarczający dla rozwiązania postawionych problemów badawczych. W treści prezentacji pojawiły się liczne błędy merytoryczne, które potrafi skorygować w trakcie dyskusji. Czas prezentacji odbiega od zalecanego. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości poniżej przeciętnej literatury przedmiotu dotyczącej omawianego zagadnienia. Niedostateczny - prezentowany temat został przedstawiony pobieżnie. W treści prezentacji pojawiły się liczne błędy merytoryczne, których student nie potrafi skorygować w czasie dyskusji, nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji. Czas prezentacji odbiega znacznie od obowiązujących wymagań. Ocena ciągła uczestnictwa w dyskusji: Ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Znajomość najnowszej literatury przedmiotu, poprawność merytoryczna formowanych poglądów, umiejętność łączenia dotychczasowej wiedzy z innymi dyscyplinami naukowymi. Aktywność studenta oceniana jest w skali ocen od niedostatecznej do bardzo dobrej. |
Uwagi: |
BiOP Seminarium odbywa się w budynku IBBiOŚ. Studenci mogą również uczestniczyć w ramach seminarium w webinariach poświęconych Rokowi Botaniki oraz w organizowanych przez Polskie Towarzystwo Botaniczne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.