Seminarium licencjackie II [W2-S1BI19-1BL-12]
semestr letni 2022/2023
seminarium,
grupa nr 6
Przedmiot: | Seminarium licencjackie II [W2-S1BI19-1BL-12] |
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(w trakcie)
seminarium [S], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 13:45 - 15:15
sala B-101 (SALA SEM.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Paweł Kwiatkowski, Alina Urbisz |
Literatura: |
Literatura 1. Szafer W, Zarzycki K. 1972. Szata roślinna Polski. PWN, Warszawa 2. Kornaś J., Medwecka-Kornaś A. 2002. Geografia roślin. PWN, Warszawa 3. Mirek Z., Piękoś-Mirkowa H. 2009. Fitogeograficzne aspekty endemizmu w Polsce. Wiadomości Botaniczne 53(3/4): 7–30. http://bomax.botany.pl/pubs/data/article_pdf?id=2512 4. Podbielkowski Z. 1991. Geografia roślin. Wyd. Szkolne i Pedagog. Warszawa, 1-519. 5. Oryginalne artykuły naukowe oraz prace przeglądowe dotyczące omawianych tematów oraz literatura aktualna, odpowiadająca zakresowi tematyki opracowywanego tematu i przygotowywanej prezentacji. |
Zakres tematów: |
Seminarium licencjackie ma na celu doskonalenie studenta w samodzielnym opracowaniu tematów związanych z kierunkami badawczymi współczesnej botaniki oraz ze specyfiką prowadzonych badań naukowych Zespołu Botaniki i Ochrony Przyrody. Realizowane są tematy dotyczące: 1. Geografia roślin jako nauka, podstawowe pojęcia. Właściwości ekologiczne roślin a zasięgi 2. Wpływ czynników zewnętrznych na rozmieszczenie roślin na Ziemi 3. Paleoflorystyka (powstawanie, powiększanie i zmniejszanie się zasięgów, elementy geograficzne, kierunkowe i wysokościowe, endemity, biogeografia wysp) 4. Rola człowieka w historii szaty roślinnej 5. Tematyka i metodyka wykonywania prac licencjackich |
Metody dydaktyczne: |
Prezentacje referatów przez studenta (z wykorzystaniem sprzętu audiowizualnego), dyskusja nad przedstawionym referatem, ćwiczenie rzeczowej oceny prezentowanych referatów pod względem merytorycznym i jakości przekazu (stosowanych technik). |
Metody i kryteria oceniania: |
Sprawdzian umiejętności autoprezentacji - przygotowanie referatu naukowego lub posteru na wybrany temat - ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji: bdb – zagadnienie zostało w pełni i w sposób wyczerpujący przedstawione, brak błędów merytorycznych w prezentacji, prezentacja w logicznym i zrozumiałym układzie, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, z zachowaniem praw autorskich; odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu w zakresie wybiegającym poza prezentację db – zagadnienie zostało omówione w znacznej części, bardzo nieliczne błędy merytoryczne w prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, z zachowaniem praw autorskich; odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu dst – zagadnienie zostało omówione tylko częściowo, dość liczne błędy merytoryczne w prezentacji, jednak student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu ndst – zagadnienie zostało przedstawione tylko pobieżnie, liczne błędy merytoryczne w prezentacji, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, bez uwzględnienia zasad praw autorskich, student nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji Ocena ciągła - ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową, aktywność studenta oceniana jest zgodnie z przyjętymi kryteriami: bdb - student aktywnie i systematycznie uczestniczy w seminariach, w dyskusji na zajęciach, zadaje pytania świadczące o posiadanej wiedzy i wcześniejszym przygotowaniu się do zajęć, rozumie przedstawiane zagadnienia i procesy. db - student systematycznie uczestniczy w seminariach, dyskutuje i stawia pytania, potrafi odpowiedzieć na zadane mu pytanie; rozumie przedstawiane zagadnienia (procesy). dst - student nieregularnie uczestniczy w seminariach (nieliczne nieobecności), potrzebuje jednak dodatkowych wskazówek do prawidłowego zrozumienia analizowanego problemu, nie wykazuje aktywności w dyskusji ndst - student nieregularnie uczestniczy w seminariach; jest nieprzygotowany do zrozumienia na poziomie podstawowym prezentowanych zagadnień, nie rozumie ich sensu, nie rozumie także podstawowych pojęć z zakresu botaniki. |
Uwagi: |
BIOP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.