Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe II [W2-S2BI19-2BL-08A] semestr letni 2022/2023
seminarium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe II [W2-S2BI19-2BL-08A]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala B-101 (SALA SEM.)
Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agnieszka Błońska, Katarzyna Bzdęga, Alina Urbisz
Literatura:

Podstawowa:

1. Falińska K. 2004. Ekologia roślin. PWN, Warszawa

2. Tokarska-Guzik B., Dajdok Z., Zając M., Zając M., Urbisz Al., Danielewicz W., Hołdyński Cz. 2012. Rośliny obcego pochodzenia w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem gatunków inwazyjnych. Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, Warszawa

https://www.gov.pl/attachment/2d244c7c-8dc6-4235-8b91-52ee0c0fe9ba

3. Oryginalne artykuły naukowe oraz prace przeglądowe dotyczące omawianych tematów

Uzupełniająca:

1. Dajdok Z., Pawlaczyk P. (red.) 2009. Inwazyjne gatunki roślin ekosystemów mokradłowych Polski. Wydawnictwo Klubu Przyrodników, Świebodzin

2. Falińska K. 1998. Plant population biology, W. Szafer Institute of Botany, Polish Academy of Sciences, Kraków

3. Faliński J. B. 2004. Inwazje w świecie roślin: mechanizmy, zagrożenia, projekt badań. Phytocoenosis 10 (N. S.) Seminarium Geobotanicum. 16: 3-31.

4. Zarzycki K. (i inni) 2002. Ecological indicator values of vascular plants of Poland. IB PAN, Kraków.

Ponadto literatura odpowiadająca zakresowi tematyki opracowywanego tematu i przygotowywanej prezentacji - aktualizowana na bieżąco

Zakres tematów:

Podstawy inwazji biologicznych. Biologia inwazyjnych gatunków obcych roślin (IGO). Przystosowanie nasion IGO do rozprzestrzeniania.

Metody dydaktyczne:

Prezentacje referatów studenta z wykorzystaniem sprzętu audiowizualnego (umiejętność korzystania z platformy Teams), dyskusja nad przedstawionym referatem.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składa się średnia ważona obejmująca:

1. oceny za prezentacje (0,8), dotyczące tematu zleconego przez osobę prowadzącą seminarium z pomocą opiekuna pracy magisterskiej

2. ocenę ciągłą uczestnictwa w dyskusji następującej po prezentacjach przeglądowych (0,2)

Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji:

ocena bdb – zagadnienie zostało w pełni i w sposób wyczerpujący przedstawione, brak błędów merytorycznych w prezentacji, prezentacja w logicznych i zrozumiałym układzie, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu w zakresie wybiegającym poza prezentację i o bardzo dobrej znajomości prezentowanych pozycji literatury

ocena db – zagadnienie zostało omówione w znacznej części, bardzo nieliczne błędy merytoryczne w prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury

ocena dst – zagadnienie zostało omówione w około połowie, dość liczne błędy merytoryczne w prezentacji, jednak student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury poniżej przeciętnej

ocena ndst – zagadnienie zostało przedstawione tylko pobieżnie, liczne błędy merytoryczne w prezentacji, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, student nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji.

Ocena ciągła:

Ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową, aktywność studenta oceniana jest w skali od oceny bdb do ndst

Ocena bardzo dobra - student aktywnie i systematycznie uczestniczy w seminariach, w dyskusji na zajęciach, zadaje pytania świadczące o posiadanej wiedzy i wcześniejszym przygotowaniu się do zajęć, rozumie przedstawiane zagadnienia i procesy.

Ocena dobra - student systematycznie uczestniczy w seminariach, dyskutuje, potrafi odpowiedzieć na zadane mu pytanie; rozumie przedstawiane zagadnienia (procesy) .

Ocena dostateczna - student regularnie uczestniczy w seminariach, potrzebuje jednak dodatkowych wskazówek do prawidłowego zrozumienia analizowanego problemu, nie wykazuje aktywności w dyskusji i w trakcie realizacji zajęć seminaryjnych.

Ocena niedostateczna - student nieregularnie uczestniczy w seminariach; jest nieprzygotowany do zrozumienia na poziomie podstawowym prezentowanych zagadnień.

Uwagi:

BIOP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)