Seminarium dyplomowe II [W2-S2BI19-2BL-08A]
semestr letni 2022/2023
seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe II [W2-S2BI19-2BL-08A] |
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala B-101 (SALA SEM.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agnieszka Błońska, Katarzyna Bzdęga, Alina Urbisz |
Literatura: |
Podstawowa: 1. Falińska K. 2004. Ekologia roślin. PWN, Warszawa 2. Tokarska-Guzik B., Dajdok Z., Zając M., Zając M., Urbisz Al., Danielewicz W., Hołdyński Cz. 2012. Rośliny obcego pochodzenia w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem gatunków inwazyjnych. Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, Warszawa https://www.gov.pl/attachment/2d244c7c-8dc6-4235-8b91-52ee0c0fe9ba 3. Oryginalne artykuły naukowe oraz prace przeglądowe dotyczące omawianych tematów Uzupełniająca: 1. Dajdok Z., Pawlaczyk P. (red.) 2009. Inwazyjne gatunki roślin ekosystemów mokradłowych Polski. Wydawnictwo Klubu Przyrodników, Świebodzin 2. Falińska K. 1998. Plant population biology, W. Szafer Institute of Botany, Polish Academy of Sciences, Kraków 3. Faliński J. B. 2004. Inwazje w świecie roślin: mechanizmy, zagrożenia, projekt badań. Phytocoenosis 10 (N. S.) Seminarium Geobotanicum. 16: 3-31. 4. Zarzycki K. (i inni) 2002. Ecological indicator values of vascular plants of Poland. IB PAN, Kraków. Ponadto literatura odpowiadająca zakresowi tematyki opracowywanego tematu i przygotowywanej prezentacji - aktualizowana na bieżąco |
Zakres tematów: |
Podstawy inwazji biologicznych. Biologia inwazyjnych gatunków obcych roślin (IGO). Przystosowanie nasion IGO do rozprzestrzeniania. |
Metody dydaktyczne: |
Prezentacje referatów studenta z wykorzystaniem sprzętu audiowizualnego (umiejętność korzystania z platformy Teams), dyskusja nad przedstawionym referatem. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składa się średnia ważona obejmująca: 1. oceny za prezentacje (0,8), dotyczące tematu zleconego przez osobę prowadzącą seminarium z pomocą opiekuna pracy magisterskiej 2. ocenę ciągłą uczestnictwa w dyskusji następującej po prezentacjach przeglądowych (0,2) Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji: ocena bdb – zagadnienie zostało w pełni i w sposób wyczerpujący przedstawione, brak błędów merytorycznych w prezentacji, prezentacja w logicznych i zrozumiałym układzie, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu w zakresie wybiegającym poza prezentację i o bardzo dobrej znajomości prezentowanych pozycji literatury ocena db – zagadnienie zostało omówione w znacznej części, bardzo nieliczne błędy merytoryczne w prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury ocena dst – zagadnienie zostało omówione w około połowie, dość liczne błędy merytoryczne w prezentacji, jednak student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury poniżej przeciętnej ocena ndst – zagadnienie zostało przedstawione tylko pobieżnie, liczne błędy merytoryczne w prezentacji, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, student nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji. Ocena ciągła: Ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową, aktywność studenta oceniana jest w skali od oceny bdb do ndst Ocena bardzo dobra - student aktywnie i systematycznie uczestniczy w seminariach, w dyskusji na zajęciach, zadaje pytania świadczące o posiadanej wiedzy i wcześniejszym przygotowaniu się do zajęć, rozumie przedstawiane zagadnienia i procesy. Ocena dobra - student systematycznie uczestniczy w seminariach, dyskutuje, potrafi odpowiedzieć na zadane mu pytanie; rozumie przedstawiane zagadnienia (procesy) . Ocena dostateczna - student regularnie uczestniczy w seminariach, potrzebuje jednak dodatkowych wskazówek do prawidłowego zrozumienia analizowanego problemu, nie wykazuje aktywności w dyskusji i w trakcie realizacji zajęć seminaryjnych. Ocena niedostateczna - student nieregularnie uczestniczy w seminariach; jest nieprzygotowany do zrozumienia na poziomie podstawowym prezentowanych zagadnień. |
Uwagi: |
BIOP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.