Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania ewaluacyjne [W3-SO-S2-BE] semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Badania ewaluacyjne [W3-SO-S2-BE]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, poniedziałek (niestandardowa częstotliwość), 13:45 - 15:15
sala 234
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: 31
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Rafał Muster
Literatura:

K. Faliszek (red.), Wprowadzenie do badań ewaluacyjnych. Aspekty teoretyczne i praktyczne na podstawie doświadczeń badawczych, Wyd. Edukacyjne Akapit, Toruń 2013.

K. Faliszek, G. Libor, R. Muster i inni, Fundusze unijne zmieniają Polskę? Analiza ewaluacji projektów unijnych na przykładzie województwa śląskiego, Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2013.

Haber A. (red.), Ewaluacja ex – post. Teoria i praktyka badawcza, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2007.

Mazur S. (red.), Ewaluacja funduszy strukturalnych – perspektywa regionalna, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2007.

Zakres tematów:

Zajęcia organizacyjne. Omówienie zasad zaliczenia przedmiotu, przedstawienie literatury, która będzie omawiana podczas zajęć ćwiczeniowych.

Ewaluacja w ujęciu przedmiotowym i podmiotowym. Rodzaje i kryteria ewaluacji. Wskaźniki ewaluacyjne. Funkcje ewaluacji.

Metody i techniki wykorzystywane w badaniach ewaluacyjnych. Korzystanie z badań ilościowych i jakościowych w badaniach ewaluacyjnych.

Praktyczne aspekty doboru prób badawczych w badaniach ewaluacyjnych.

Błędy doboru prób badawczych, zasady uzupełniania prób badawczych

Zasady przygotowywania narzędzi do badań ewaluacyjnych (m.in. struktura kwestionariusza ankiety/wywiadu, rodzaje pytań, reguły przejścia).

Analiza błędów popełnianych w trakcie realizacji badań ewaluacyjnych.

Zasady przygotowywania raportów i prezentacji wyników badań ewaluacyjnych. Budżetowanie projektów ewaluacyjnych.

Zasady opracowywania wniosków i rekomendacji z badań ewaluacyjnych.

Badania ewaluacyjne w polityce zarządzania zasobami ludzkimi. Badanie efektywności szkoleń w oparciu o założenia metody D. Kircpatricka).

Ewaluacja projektów unijnych. Analiza dobrych praktyk ewaluacji projektów infrastrukturalnych oraz związanych z rozwojem kapitału ludzkiego.

Praktyczna użyteczność badań ewaluacyjnych.

Kolokwium

Metody dydaktyczne:

Zajęcia ćwiczeniowe obejmują 20 godzin dydaktycznych. Studenci w ramach zajęć ćwiczeniowych będą omawiać zadawane do przeczytania pozycje bibliograficzne (dyskusja). Ponadto w ramach zajęć studenci będą prezentować zrealizowane przez różne instytucje projekty ewaluacyjne – próbując akcentować zalety i wady zrealizowanych badań ewaluacyjnych (analiza materiałów zastanych). Zainteresowani studenci będą mogli przygotować referaty tematycznie związane z problematyką zajęć – prezentując przykłady zrealizowanych projektów ewaluacyjnych. Zajęcia będą odbywać się w trybie kontaktu bezpośredniego.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą uzyskania zaliczenia jest obecność na zajęciach ćwiczeniowych – są one obligatoryjne. Maksymalnie można mieć jedną nieobecność. Podstawą zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena z kolokwium – odpowiedzą na cztery pytania. Za każde pytanie można otrzymać 2 punkty (maksymalnie 8 punktów), aby pozytywnie zaliczyć kolokwium należy uzyskać co najmniej 4 punkty. Ocena dostateczny (4,0 - 5,25 pkt.), dostateczny plus (5,5 - 5,75 pkt), dobry (6,0 - 6,5), dobry plus (6,75 - 7,0), bardzo dobry (7,25 - 8,0). Ponadto, przy ustaleniu oceny końcowej z ćwiczeń będzie brana pod uwagę aktywność merytoryczna studenta podczas zajęć dydaktycznych.

Ponadto po każdych zajęciach ćwiczeniowych będzie oceniana aktywność merytoryczna studentów – osoby, które będą szczególnie aktywne merytorycznie na co najmniej połowie zajęć będą mieli podwyższoną ocenę o 1 stopień. O 0,5 stopnia będzie podniesiona ocena końcowa z ćwiczeń w przypadku dobrze ocenionego referatu, który będzie przedstawiał wybrany, zrealizowany projekt ewaluacyjny – starając się wskazać mocne i słabe strony przedstawianego badania ewaluacyjnego.

Uwagi:

3 semestr, Socjologia, HR (stacjonarne II stopnia)

Dostęp do opisu modułu:

https://informator.us.edu.pl/modules/109668/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)