Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing 4.0 i digital public relations [W3-SO-S2-MDPR] semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Marketing 4.0 i digital public relations [W3-SO-S2-MDPR]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 13:45 - 15:15
sala 19
Wydział Prawa i Administracji (Katowice, ul. Bankowa 11b) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: 43
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Bartosz Kicior, Dorota Nowalska-Kapuścik
Strona domowa grupy: https://informator.us.edu.pl/modules/109705/
Literatura:

Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, "Marketing 5.0", MT Biznes, 2021

Hermawan Kartajaya, Philip Kotler, Iwan Setiawan. "Marketing 4.0". MT Biznes, 2017.

Danny Whatmough. "Digital PR". Emerald Group Publishing, 2018.

Gareth Thompson. "Post-truth Public Relations: Communication in an Era of Digital Disinformation". Routledge, 2020.

Mathew Knowles. "Public Relations and Media: PR Strategies for the Digital Age". Music World Publishing, LLC, 2019.

Janis Teruggi Page, Lawrence J. Parnell. "Introduction to Public Relations: Strategic, Digital, and Socially Responsible Communication". SAGE Publications, 2020.

Zakres tematów:

Tematy realizowane w ramach ćwiczeń Marketing 4.0 i digital public relations:

1. Wprowadzenie do digital pr i marketing 4.0: praktyczne wyjaśnienie kluczowych pojęć, podstawy i przemiany komunikacji online

2. Przygotowanie kampanii w sieci: analiza, wskazówki praktyczne, najczęstsze błędy, prezentacja użytecznych narzędzi

3. Współpraca z dziennikarzami: mailing, notki, publikacje, ewaluacja efektywności współpracy, siła linków

4. Social media: specyfika komunikacji w mediach społecznościowych, zarządzanie kryzysami, Real Time Marketing, narzędzia do zarządzania treścią, tworzenie, egzekucja i ewaluacja kampanii

5. Wykorzystanie treści online do działań marketingowych i PR: pasty, memy, quizy, video, stories

6. Narzędzia do analizy trendów i monitoringu mediów

7. Tajniki marketingu online: SEO, blogi firmowe, sieci afiliacyjne, współpraca z influencerami

8. Zarządzanie treścią: ryzyko i zagrożenia związane z pozyskiwaniem, dystrybucją i publikacją treści online (fake news, hejt, prawa autorskie)

9. Narzędzia do ewaluacji działań, analizy ruchu, efektywności komunikacji

10. Nieetyczne praktyki: dezinformacja, fake news, astroturfing, greenwashing, black hat SEO, guerilla marketing

Metody dydaktyczne:

W ramach zajęć studenci poznają, jak korzystać z takich narzędzi jak: trello, asana, monitori, brand24, sotrender, google trends, seo plugins, debugger, studio content FB, hootsuite, mailchimp, freshmail, analytics, cms (wordpress), fact-checking engines, picmonkey, canva, pixabay/123rf/creative commons stock, insights, keywords.io, buffer, quora, similarweb, animoto, pagespeed, seoquak.

Tematyka zajęć prezentowana będzie za pomocą analizy konkretnych case study oraz praktycznego omówienia zagadnień związanych ze skutecznym planowaniem, wdrażaniem i ewaluacją działań w ramach cyfrowego marketingu i public relations. Każde zajęcia kończyć będą się krótkim zadaniem praktycznym, którego omówienie stanowić będzie integralną część następnego spotkania. Ważnym elementem zajęć będzie także dyskusja na tematy związane z przedmiotem. Głównym celem ćwiczeń jest przekazanie praktycznej wiedzy i przyswojenie umiejętności przydatnych w życiu zawodowym w kontekście cyfrowego marketingu i public relations.

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot kończyć będzie się zaliczeniem, w ramach którego studenci będą proszeni o przygotowanie przykładowej kampanii komunikacji online.

Uwagi:

2 semestr, Socjologia SBiNM (stacjonarne II stopnia)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.1.0-2 (2024-02-19)