Warsztat badawczy politologa [W3-PO-S1-WBP20]
semestr letni 2022/2023
Laboratorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Warsztat badawczy politologa [W3-PO-S1-WBP20] |
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (parzyste), 9:45 - 11:15
sala 015 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 11 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Joanna Lustig |
Literatura: |
Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2001. Pawłuszko T., Wstęp do metodologii badań politologicznych. Skrypt akademicki, Polskie Towarzystwo Geopolityczne, Częstochowa 2013. Siuda P., Wasylczyk P., Publikacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018. Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską. Poradnik dla studentów, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź 2014. |
Zakres tematów: |
Zajęcia 1 Wyjaśnienie zasad prowadzenia przedmiotu. Zajęcia 2 i 3 Wskazanie przez studentów obszaru swoich zainteresowań naukowych oraz obszaru tematycznego w zakresie którego chcieliby podjąć badania. Indywidualny przeglądu literatury. Zajęcia 4 i 5 Po dokonaniu przeglądu dostępnej literatury przedmiotu przedstawienie przez studentów tematów badań (dlaczego wybrany temat jest interesujący?, z jakich powodów jest istotny?, czy jest jednoznaczny?, czy jest realny do wykonania?, jaki jest przedmiot i cel projektowanych badań?, jaki problem oraz pytania badawcze formułujemy?, jakie hipotezy badawcze formułujemy?). Zajęcia 6 Wybór metody badawczej oraz technik badawczych. Odpowiedniość metody do rozwiązania problemu badawczego, uzasadnienie wyboru metody, rozumienie ograniczeń metody. Zajęcia 7 i 8 Przedstawienie zarysu projektów badawczych przez studentów. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia prowadzone są w oparciu o takie metody jak: dyskusja moderowana, debata, metoda burzy mózgów, analizowanie i rozwiązywanie problemów praktycznych i teoretycznych. Praca własna studenta obejmuje studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie wystąpień ustnych, przygotowanie zarysu projektu badawczego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena na podstawie aktywności na zajęciach: udziału w dyskusji, debacie, burzy mózgów oraz na podstawie przygotowanego zarysu projektu badawczego. Oceniana będzie umiejętność analizowania i interpretowania przeczytanej uprzednio literatury i/lub materiałów źródłowych, umiejętność krytycznego i twórczego myślenia, zdolność analizowania i wyjaśniania poszczególnych aspektów danego zagadnienia. |
Uwagi: |
2 semestr Politologia, specj. AP stacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.