Psychologia rozwojowa [W3-PE-MJS-PPiW-PSRO]
semestr letni 2022/2023
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia rozwojowa [W3-PE-MJS-PPiW-PSRO] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi piątek (parzyste), 15:30 - 17:00
sala 208 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 100 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 110 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Góźdź | ||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://informator.us.edu.pl/modules/93479/ | ||||||||||||||||
Literatura: |
Bee H. (2004), Psychologia rozwoju człowieka, Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. Birch A., Malim T. (1998), Psychologia rozwojowa w zarysie. Od niemowlęctwa do dorosłości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Harwas – Napierała B., Trempała J. (2002), Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (tom 3; red.) Harwas – Napierała B., Trempała J. (2005), Psychologia rozwoju człowieka. Charakerystyka okresów życia człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (tom2; red.) Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. (1992), Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. (1980), Psychologia rozwojowa. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M. (1996), Psychologia rozwoju człowieka. Zagadnienia ogólne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (tom1; red.) Schaffer D.R., Kipp K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańsk: Harmonia Uniwersalis. Trempała J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (red.) Turner J. S., Helms D. B. (1999), Rozwój człowieka. Warszawa: WSiP. Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V. (2010), Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Zimbardo P.G., Gerrig R.J. (2011), Psychologia i Życie. Wydanie Nowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do zagadnień psychologii rozwoju człowieka: przedmiot badań, zadania, związki z innymi dziedzinami, podstawowe pojęcia 2. Pionierzy psychologii rozwoju człowieka w Polsce i na świecie 3. Zmiany rozwojowe oraz czynniki wpływające na rozwój 4. Teorie rozwoju człowieka (humanistyczne, behawioralne, poznawczo-rozwojowe, psychoanalityczne) 5. Rozwój poznawczy oraz problematyka rozwoju inteligencji 6. Rozwój w grupie rówieśniczej, szkoła jako czynnik socjalizacji. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny - test. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie przez studenta 51% maksymalnej liczby punktów w teście egzaminacyjnym. Egzamin pisemny obejmujący pytania testowe zamknięte, których celem jest sprawdzenie wiedzy z zakresu analizowanych treści. Skala ocen: 51-60% dostateczny 61-70% dostateczny plus 71-80% dobry 81-90% dobry plus 91-100% bardzo dobry |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.