Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rozwojowa [W3-PE-MJS-PPiW-PSRO] semestr letni 2022/2023
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia rozwojowa [W3-PE-MJS-PPiW-PSRO]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi piątek (parzyste), 15:30 - 17:00
sala 208
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 100
Limit miejsc: 110
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Joanna Góźdź
Strona domowa grupy: https://informator.us.edu.pl/modules/93479/
Literatura:

Bee H. (2004), Psychologia rozwoju człowieka, Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo.

Birch A., Malim T. (1998), Psychologia rozwojowa w zarysie. Od niemowlęctwa do dorosłości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Harwas – Napierała B., Trempała J. (2002), Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (tom 3; red.)

Harwas – Napierała B., Trempała J. (2005), Psychologia rozwoju człowieka. Charakerystyka okresów życia człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (tom2; red.)

Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. (1992), Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne

Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. (1980), Psychologia rozwojowa. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M. (1996), Psychologia rozwoju człowieka. Zagadnienia ogólne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (tom1; red.)

Schaffer D.R., Kipp K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańsk: Harmonia Uniwersalis.

Trempała J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (red.)

Turner J. S., Helms D. B. (1999), Rozwój człowieka. Warszawa: WSiP.

Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V. (2010), Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Zimbardo P.G., Gerrig R.J. (2011), Psychologia i Życie. Wydanie Nowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do zagadnień psychologii rozwoju człowieka: przedmiot badań, zadania, związki z innymi dziedzinami, podstawowe pojęcia

2. Pionierzy psychologii rozwoju człowieka w Polsce i na świecie

3. Zmiany rozwojowe oraz czynniki wpływające na rozwój

4. Teorie rozwoju człowieka (humanistyczne, behawioralne, poznawczo-rozwojowe, psychoanalityczne)

5. Rozwój poznawczy oraz problematyka rozwoju inteligencji

6. Rozwój w grupie rówieśniczej, szkoła jako czynnik socjalizacji.

Metody dydaktyczne:

Wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny - test. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie przez studenta 51% maksymalnej liczby punktów w teście egzaminacyjnym.

Egzamin pisemny obejmujący pytania testowe zamknięte, których celem jest sprawdzenie wiedzy z zakresu analizowanych treści.

Skala ocen:

51-60% dostateczny

61-70% dostateczny plus

71-80% dobry

81-90% dobry plus

91-100% bardzo dobry

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)