Psychologia rozwojowa [W3-PE-MJS-PPiW-PSRO]
semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Psychologia rozwojowa [W3-PE-MJS-PPiW-PSRO] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi piątek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala 7 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Góźdź | ||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://informator.us.edu.pl/modules/93479/ | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Bee H. (2004), Psychologia rozwoju człowieka, Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. Birch A., Malim T. (1998), Psychologia rozwojowa w zarysie. Od niemowlęctwa do dorosłości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Harwas – Napierała B., Trempała J. (2002), Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (tom 3; red.) Harwas – Napierała B., Trempała J. (2005), Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (tom2; red.) Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. (1992), Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. (1980), Psychologia rozwojowa. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M. (1996), Psychologia rozwoju człowieka. Zagadnienia ogólne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (tom1; red.) Schaffer D.R., Kipp K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańsk: Harmonia Uniwersalis. Trempała J. (2018). Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (red.) Turner J. S., Helms D. B. (1999), Rozwój człowieka. Warszawa: WSiP. Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V. (2010), Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Zimbardo P.G., Gerrig R.J. (2011), Psychologia i Życie. Wydanie Nowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie i metody badań w psychologii rozwojowej 2. Okres prenatalny 3. Okres wczesnego dzieciństwa - wiek niemowlęcy i wiek poniemowlęcy 4. Okres średniego dzieciństwa 5. Okres późnego dzieciństwa 6. Okres adolescencji - dorastanie i wiek młodzieńczy |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, prezentacja multimedialna, praca w grupach, projekcja filmu, krzyżówki, |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena w oparciu o kolokwium zaliczeniowe w formie testowej (większość pytań to pytania jednokrotnego wyboru, jedno pytanie otwarte oraz jedno pytanie na uzupełnianie luki w zdaniu) Kryteria oceny: 51-60% dostateczny 61-70% dostateczny plus 71-80% dobry 81-90 dobry plus 91-100% bardzo dobry Student, pod warunkiem zaliczenia testu (napisanie do na minimum 51% maksymalnej liczby punktów) może dostać 2 dodatkowe punkty za aktywność (co może podnieść jego ocenę z ćwiczeń), jeżeli włączy się w prowadzony projekt badawczy i zbierze pięć osób badanych, którzy wypełnią odpowiednią ankietę. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.