Podstawy edukacji społecznej w przedszkolu i klasach I-III [W3-PE-MJN-PPiW-PES]
semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy edukacji społecznej w przedszkolu i klasach I-III [W3-PE-MJN-PPiW-PES] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 13:45 - 15:15
sala 203 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||
Prowadzący: | Alina Budniak | ||||||||||||
Literatura: |
A. Budniak, Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Podręcznika dla studentów, Impuls, Kraków 2009. G. Kasdepke, Bon czy ton, czyli savoir-vivre dla dzieci, Wydawnictwo Literatura, Łódź 2020. M. Nowaczyk, G. Świderek, M. Karbowiak, Edukacja globalna dla najmłodszych. Pakiet edukacyjny dla szkół podstawowych i przedszkoli, Ośrodek Działań Edukacyjnych „Źródła”, Łódź 2014. https://kulczykfoundation.org.pl/ https://wiemczujepomagam.pl/scenariusze/3-6-lat/ https://wiemczujepomagam.pl/scenariusze/6-9-lat/ |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Edukacja globalna na przykładzie materiałów edukacyjnych Kulczyk Fundation („Efekt domina” scenariusze zajęć 3-6 oraz 6-9; „Mądre bajki z całego świata”, „Bajkowy efekt domina”); podręcznik „Edukacja globalna dla najmłodszych” Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła” 2. Savoire vivre dla dzieci 3. Treści historyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – wynalazki 4. Treści historyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej - dawniej a dzisiaj 5. Media i materiały dydaktyczne w edukacji społecznej dzieci w przedszkolu i klasach I-III |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega realizacja zadań wykonanych indywidualnie i grupowo, np. plakat prezentujący historię wylosowanego wynalazku, aktywne sposoby zapoznania dzieci z tematem "Dawniej a dziś", aktywność na zajęciach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.