Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja międzykulturowa [W3-PE-N2-1] semestr letni 2022/2023
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Edukacja międzykulturowa [W3-PE-N2-1]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 9:30
sala 203
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 74
Limit miejsc: 75
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Edyta Widawska
Strona domowa grupy: https://informator.us.edu.pl/modules/93986/
Literatura:

Informacje wspólne dla wszystkich grup:

Bokszański Z.: Tożsamości zbiorowe. Warszawa 2006.

Lewowicki T., Ogrodzka-Mazur E. (red.): Edukacja międzykulturowa – teorie, poglądy, doświadczenia społeczne. Cieszyn – Warszawa – Toruń 2010.

Nikitorowicz J.: Kreowanie tożsamości dziecka. Wyzwania edukacji międzykulturowej. Gdańsk 2005.

Kłoskowska A.: Kultury narodowe u korzeni. Warszawa 1996.

Kroeber A.L.: Istota kultury. Warszawa 2002.

Lewowicki T., Ogrodzka-Mazur E., Szczurek-Boruta A. (red.): Edukacja międzykulturowa - dokonania, problemy, perspektywy. Cieszyn – Warszawa – Toruń 2011.

Lewowicki T., Szczurek-Boruta A. (red.): Szkoła na pograniczach. Katowice 2000.

Lewowicki T., Szczurek-Boruta A., Ogrodzka-Mazur E. (red.): Teorie i modele badań międzykulturowych. Cieszyn-Warszawa 2006.

Lewowicki T., Szczurek-Boruta A., Grabowska B. (red.): Społeczne uwarunkowania edukacji międzykulturowej. T.2. Problemy praktyki oświatowej. Cieszyn – Warszawa – Toruń 2009.

Melosik Z.: Teoria i praktyka edukacji wielokulturowej. Kraków 2007.

Nikitorowicz J.: Edukacja regionalna i międzykulturowa. Warszawa 2009.

Szczurek-Boruta A.: Edukacja i odkrywanie tożsamości w warunkach wielokulturowości – szkice pedagogiczne. Cieszyn-Kraków 2007.

Szczurek-Boruta A., Ogrodzka-Mazur E. (red.): Poza paradygmaty pedagogiki. Pedagogika międzykulturowa. Cieszyn – Warszawa – Toruń 2012.

Szczurek-Boruta A.: Zadania rozwojowe młodzieży i edukacyjne warunki ich wypełniania w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i gospodarczo – studium pedagogiczne. Katowice 2007.

Zakres tematów:

Informacje wspólne dla wszystkich grup:

1. Kultura, zróżnicowanie kulturowe, wrażliwość kulturowa, proces akulturacji.

2. Edukacja wielokulturowa a edukacja międzykulturowa – analiza krytyczna.

3. Mniejszości narodowe i etniczne w Polsce.

4. Edukacja międzykulturowa – modele, strategie, komponenty.

5. Ruchy migracyjne a problematyka edukacji interkulturowej.

6. Procesy kreowania tożsamości kulturowej.

7. Polityka równościowa w kontekście edukacji międzykulturowej.

Metody dydaktyczne:

Wykład problemowy.

Metody i kryteria oceniania:

Informacje wspólne dla wszystkich grup: test wiedzy z treści wykładu i zagadnień prezentowanych na ćwiczeniach.

Uwagi:

Link do strony kursu: https://el.us.edu.pl/wns/course/view.php?id=2092

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)