Edukacja międzykulturowa [W3-PE-N2-1]
semestr letni 2022/2023
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Edukacja międzykulturowa [W3-PE-N2-1] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 9:30
sala 203 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 74 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 75 | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||
Prowadzący: | Edyta Widawska | ||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://informator.us.edu.pl/modules/93986/ | ||||||||||||
Literatura: |
Informacje wspólne dla wszystkich grup: Bokszański Z.: Tożsamości zbiorowe. Warszawa 2006. Lewowicki T., Ogrodzka-Mazur E. (red.): Edukacja międzykulturowa – teorie, poglądy, doświadczenia społeczne. Cieszyn – Warszawa – Toruń 2010. Nikitorowicz J.: Kreowanie tożsamości dziecka. Wyzwania edukacji międzykulturowej. Gdańsk 2005. Kłoskowska A.: Kultury narodowe u korzeni. Warszawa 1996. Kroeber A.L.: Istota kultury. Warszawa 2002. Lewowicki T., Ogrodzka-Mazur E., Szczurek-Boruta A. (red.): Edukacja międzykulturowa - dokonania, problemy, perspektywy. Cieszyn – Warszawa – Toruń 2011. Lewowicki T., Szczurek-Boruta A. (red.): Szkoła na pograniczach. Katowice 2000. Lewowicki T., Szczurek-Boruta A., Ogrodzka-Mazur E. (red.): Teorie i modele badań międzykulturowych. Cieszyn-Warszawa 2006. Lewowicki T., Szczurek-Boruta A., Grabowska B. (red.): Społeczne uwarunkowania edukacji międzykulturowej. T.2. Problemy praktyki oświatowej. Cieszyn – Warszawa – Toruń 2009. Melosik Z.: Teoria i praktyka edukacji wielokulturowej. Kraków 2007. Nikitorowicz J.: Edukacja regionalna i międzykulturowa. Warszawa 2009. Szczurek-Boruta A.: Edukacja i odkrywanie tożsamości w warunkach wielokulturowości – szkice pedagogiczne. Cieszyn-Kraków 2007. Szczurek-Boruta A., Ogrodzka-Mazur E. (red.): Poza paradygmaty pedagogiki. Pedagogika międzykulturowa. Cieszyn – Warszawa – Toruń 2012. Szczurek-Boruta A.: Zadania rozwojowe młodzieży i edukacyjne warunki ich wypełniania w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i gospodarczo – studium pedagogiczne. Katowice 2007. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Informacje wspólne dla wszystkich grup: 1. Kultura, zróżnicowanie kulturowe, wrażliwość kulturowa, proces akulturacji. 2. Edukacja wielokulturowa a edukacja międzykulturowa – analiza krytyczna. 3. Mniejszości narodowe i etniczne w Polsce. 4. Edukacja międzykulturowa – modele, strategie, komponenty. 5. Ruchy migracyjne a problematyka edukacji interkulturowej. 6. Procesy kreowania tożsamości kulturowej. 7. Polityka równościowa w kontekście edukacji międzykulturowej. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład problemowy. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Informacje wspólne dla wszystkich grup: test wiedzy z treści wykładu i zagadnień prezentowanych na ćwiczeniach. |
||||||||||||
Uwagi: |
Link do strony kursu: https://el.us.edu.pl/wns/course/view.php?id=2092 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.