Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III (sem.6) [W6-PP-SM-EDTECH.1] semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III (sem.6) [W6-PP-SM-EDTECH.1]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala B-1.3
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Sylwia Ryszawy
Strona domowa grupy: https://informator.us.edu.pl/modules/97201/
Literatura:

F. Drejer: Wychowanie do techniki dzieci w młodszym wieku szkolnym. Jelenia Góra 2010, Wyd. Kolegium Karkonoskie w Jeleniej Górze.

J. A. Jelinek: Dziecko konstruktorem. Rozwijanie zadatków uzdolnień technicznych u dzieci przedszkolnych i uczniów klas I–III. Kraków 2018, CEBP.

J. A. Jelinek: Edukacja techniczna małych dzieci. „Edukacja – Technika – Informatyka” 2019, nr 2/28.

J. A. Jelinek: Edukacja techniczna starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu. W: E. Gruszczyk-Kolczyńska (red.): Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu. Wyd. Bliżej Przedszkola.

K. Kraszewski: Podstawy edukacji ogólnotechnicznej uczniów w młodszym wieku szkolnym. Kraków 2001, Wyd. Naukowe Akademii Pedagogicznej.

E. Piwowarska, U. Ordon , J. Zentko: Zajęcia techniczne i edukacja plastyczna w opiniach nauczycieli wychowania przedszkolnego – wybrane zagadnienia. „Edukacja – Technika – Informatyka” 2018, nr 4/26.

M. Skiba: Zajęcia techniczne w edukacji wczesnoszkolnej. "Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce" 2015, nr 37.

Zakres tematów:

1. Cele i treści kształcenia technicznego w edukacji wczesnoszkolnej zgodne z podstawą programową.

2. Wybór i analiza aktualnej literatury na podstawie dostępnych źródeł cyfrowych i tradycyjnych.

3. Opracowanie rozkładu materiału nauczania z zakresu przedmiotu edukacja techniczna.

5. Edukacja techniczna w przewodnikach metodycznych. Zajęcia z edukacji technicznej wynikające z programu nauczania, np. „Poznajemy alfabet” – wykonywanie dwustronnego alfabetu; „Bezpiecznie do szkoły” - wykonanie znaków drogowych i makiety ulicy; „Godzina – dużo czy mało?” - wykonanie zegara demonstracyjnego; „Sprzątanie świata” - wykonanie „Śmieciowego potwora” z surowców wtórnych; „Co nam dają drzewa?” - wykonanie makiety lasu.

6. Zajęcia techniczne wynikające z harmonogramu roku szkolnego. Święta i uroczystości w szkole, np. Święto Niepodległości, Boże Narodzenie, Dzień Babci i Dziadka, Wielkanoc, Dzień Mamy.

7. Zajęcia praktyczne - przygotowania materiałów i narzędzi niezbędnych do wykonania pracy technicznej oraz jej wykonanie i kierowanie jej wykonywaniem przez pozostałych studentów z grupy

Metody dydaktyczne:

• projekt,

• zajęcia warsztatowe

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlega przygotowania materiałów i narzędzi niezbędnych do wykonania pracy technicznej oraz jej wykonanie i kierowanie jej wykonywaniem przez pozostałych studentów z grupy.

Ocenie podlega również scenariusz przygotowanych zajęć (opis projektu), który powinien uwzględniać:

- temat zajęć,

- grupę adresatów,

- cel ogólny,

- cele szczegółowe,

- środki dydaktyczne,

- formy pracy,

- metody zajęć,

- przebieg zajęć.

Przy ocenie uwzględniona zostaje oryginalność projektu, oraz dostosowanie projektu do wybranej grupy wiekowej.

Uwagi:

VI sem PP ST.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)