Metodyka edukacji wczesnoszkolnej - zajęcia praktyczne (sem.2) [W6-PP-SM-EWPRAKT1]
semestr letni 2022/2023
Praktyka,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodyka edukacji wczesnoszkolnej - zajęcia praktyczne (sem.2) [W6-PP-SM-EWPRAKT1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (nieparzyste), 8:30 - 11:30
sala B-1.16 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Julia Gąszczak-Wilde | ||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://informator.us.edu.pl/modules/97186/ | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Obowiązuje ta sama co w informacji do wszystkich grup oraz dokumentacja wewnątrz szkolna oraz aktualna podstawa programowa do nauczania w klasach I-III szkoły podstawowej. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Organizacja pracy placówki 2. Analiza dokumentacji wewnątrz szkolnej 3. Przygotowanie pomocy dydaktycznych 4. Projektowanie działalności wychowawczo-dydaktycznej 5. Kalendarz roku szkolnego-plany pracy 6. Arkusze obserwacyjne - hospitacje |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
laboratorium, metody asymilacji wiedzy, metody praktyczne 1. Aktywne uczestnictwo w zajęciach prowadzonych na terenie szkoły podstawowej. 2. Metoda asymilacji wiedzy (prezentacja treści teoretycznych niezbędnych jako podbudowa wymiaru praktycznego zajęć; praca z tekstem (dokumenty, akty prawne); pogadanka). 3. Metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy (prezentacja sporządzonego raportu z praktyk). |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Raport z praktyk: W raporcie z praktyk powinna znaleźć się charakterystyka środowiska edukacyjnego, w którym praktykę odbywał student, a także opis celów, podstaw prawnych oraz organizacyjnych szkoły podstawowej. W raporcie student opisuje także metody i formy pracy nauczyciela, jakie zaobserwował w placówce będącej miejscem praktyki. Student odnotowuje ponadto istnienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, jakie wdrażają szkoły podstawowe. Analiza dokumentacji: Student dokonuje oceny zgromadzonej dokumentacji ilustrującej funkcjonowanie placówek szkolnych (np. plany pracy, arkusze obserwacji ucznia, scenariusze zajęć itd.) Student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące metod, form i procedur oraz dobrych praktyk, jakie zaobserwował w klasach I-III. Student potwierdza własne zaangażowanie w projektowanie i wykonanie działań pedagogicznych w szkole podstawowej, przedstawiając stosowną dokumentację (np. scenariusze zajęć, arkusze obserwacji ucznia, itd.). Rejestr frekwencji: Student potwierdza wysoką frekwencją w zajęciach praktycznych, własnym zaangażowaniem w zaplanowane do realizacji działania, potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
II sem PP ST. mgr Gąszczak -Wilde, Zajęcia realizowane w SP 3 im. J. Korczaka w Cieszynie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.