Metodyka wychowania przedszkolnego- zajęcia praktyczne (sem.2) [W6-PP-SM-PRZEDPRAKT2]
semestr letni 2022/2023
Praktyka,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodyka wychowania przedszkolnego- zajęcia praktyczne (sem.2) [W6-PP-SM-PRZEDPRAKT2] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (parzyste), 8:30 - 11:30
sala B-1.16 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Anastazja Sorkowicz | ||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://informator.us.edu.pl/modules/97244/ | ||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura według wyboru studenta: publikacje metodyczne, wybrane podręczniki, dokumentacja placówki. Wspomaganie rozwoju i wychowywanie małych dzieci. Podręcznik dla rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach. E. Gruszczyk-Kolczyńska (red.).Kraków 2019. Watoła A., Przedszkole. Przestrzeń rozwoju dziecka. Dąbrowa Górnicza 2009. Wielki podręcznik dla nauczycieli żłobków i przedszkoli. Zagadnienia teoretyczne, zabawy, pomysły, scenariusze. Od narodzin do wieku szkolnego. Kielce 2011. Wielki podręcznik dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych. Teoria i scenariusze zabaw. Kielce 2014. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zapoznanie się z pracą przedszkola. Obserwacja pracy nauczyciela połączona ze szczegółową analizą zajęć. Opracowywanie scenariusza zajęć oraz przygotowywanie pomocy edukacyjnych. Obserwowanie przez studentów zajęć prowadzonych przez kolegów z grupy. Ewaluacja zajęć prowadzonych przez kolegów oraz studenta, autoewaluacja dokonywana przez studenta. Sporządzenie sprawozdania z praktyk. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Udział w zajęciach prowadzonych w przedszkolu. Samodzielne prowadzenie zajęć przez studentów. Przygotowanie dokumentacji. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlegać będzie wymagana dokumentacja (raport z praktyk, dokumentacja własna studenta) oraz frekwencja w zajęciach. Oceniana będzie również umiejętność zaprojektowania przez studentów zajęć wychowawczych. |
||||||||||||||||
Uwagi: |
II sem PP ST. dr Sorkowicz |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.