Statystyka [W3-PE-OG-S1-STAT]
semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Statystyka [W3-PE-OG-S1-STAT] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co druga środa (parzyste), 8:00 - 9:30
sala 111 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 29 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Góźdź | ||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://informator.us.edu.pl/modules/84439/ | ||||||||||||||||
Literatura: |
G.A. Ferguson, Y. Takane (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. S. Juszczyk (2004). Statystyka dla pedagogów. Zarys wykładu. Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek. G. Wieczorkowska, P. Kochański, M. Eliaszuk (2004). Statystyka. Wprowadzenie do analizy danych sondażowych i eksperymentalnych. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie. Podstawowe pojęcia. Dobór losowy. Skale pomiarowe wg Stevens’a 2. Rozkłady liczebności i ich cechy charakterystyczne. 3. Miary tendencji centralnej (średnia, mediana, dominanta/moda) 4. Miary rozproszenia (rozstęp, odchylenie przeciętne, wariancja, odchylenie standardowe). Rozkład normalny i asymetria rozkładu. 5. Standaryzacja wyników. Porównywanie wyników. Charakterystyczne cechy rozkładu normalnego i korzystanie z tablic rozkładu normalnego. 6. Test Chi-kwadrat. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, rozwiązywanie zadań. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena w oparciu o kolokwium zaliczeniowe w formie testowej w oparciu głównie o rozwiązywanie zadań. Kryteria oceny: 51-60% dostateczny 61-70% dostateczny plus 71-80% dobry 81-90 dobry plus 91-100% bardzo dobry Student, pod warunkiem zaliczenia testu (napisanie do na minimum 51% maksymalnej liczby punktów) może dostać 2 dodatkowe punkty za aktywność (co może podnieść jego ocenę z ćwiczeń), jeżeli włączy się w prowadzony projekt badawczy i zbierze pięć osób badanych, którzy wypełnią odpowiednią ankietę. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.