Psychologia kliniczna [W3-PE-RP6-S1-3]
semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia kliniczna [W3-PE-RP6-S1-3] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 8:00 - 9:30
sala 107 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 31 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 33 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Andrzej Czerkawski | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Biała M. (2006). Problemy z zachowaniem dzieci i młodzieży. Warszawa Carson R. C., Butcher J. N., Mineka S. (2003). Psychologia zaburzeń. Gdańsk Cierpiałkowska L. (2011), Psychopatologia, Warszawa: WN Scholar Cierpiałkowska L., Sęk H. (red.). (2016). Psychologia kliniczna. Warszawa: Wyd. PWN Cierpiałowska L. (2007) Psychopatologia. Warszawa Gałecki P. (red.). (2022). Badanie stanu psychicznego. Wrocław: Wyd. Edra Urban & Partner Goodman R., Scott S (2003). Psychiatria dzieci i młodzieży. Wrocław: Wyd. Med. U&P. Grzegorzewska I., Cierpiałkowska L.., Borkowska A. R. (red.). (2020). Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży. Warszawa: Wyd. PWN Jerzak M. (2016). (red), Zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci a szkolna rzeczywistość. Warszawa: PWN Kalat J.W. (2012), Biologicznie podstawy psychologii, Warszawa: PWN; Kendall P. C. (2012). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, Gdańsk Klimasiński K. (2002): Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii. Kraków. Wyd. UJ, Pecyna M.(1999): Psychologia kliniczna w praktyce pedagogicznej. Kraków. Wyd. Żak. Pospiszyl K. (2001). Psychopatia. Warszawa. PWN. Radochoński M., Podstawy psychopatologii dla pedagogów. Rzeszów 2001 Radziwiłowicz W., Sumiła A. (red). (2006) Psychopatologia okresu dorastania. Wybrane zagadnienia, Kraków Rydzyński Z. (2002): Psychiatria – podręcznik dla psychologów. Warszawa. PZWL. Sęk H. (red.). (2008). Psychologia kliniczna. T. 1 i 2. Warszawa: Wyd. PWN |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zakres i przedmiot zainteresowań psychologii klinicznej, omówienie zasad zaliczenia. Podejścia psychologiczne (psychoanalityczne, behawioralno-poznawcze, humanistyczne w psychologii klinicznej, określenie normy i patologii w funkcjonowaniu człowieka. Zdrowie psychiczne, sposoby radzenia sobie ze stresem. Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci i młodzieży Elementy psychologii klinicznej sądowej. Zaburzenia zachowania Sposoby leczenia (psychoterapia) |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja na zajęciach, praca zespołowa referaty/prezentacje. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
średnia ocen uzyskanych z aktywności na zajęciach, prezentacji/referatów, sprawdzianu końcowego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.