Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium cz.1 [W6-PP-SM-SM.1] semestr zimowy 2022/2023
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium cz.1 [W6-PP-SM-SM.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 8:00 - 9:30
sala B1.11B
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 4
Limit miejsc: 4
Prowadzący: Ewa Ogrodzka-Mazur
Literatura:

2. Babbie E.: Podstawy badań społecznych. Warszawa 2008, PWN.

3. Bauman T. (red.): Praktyka badań pedagogicznych. Kraków 2013, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

4. Bereźnicki F.: Praca dyplomowa na studiach I i II stopnia z nauk społecznych. Kraków 2010, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

5. Creswell J.W.: Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków 2013, UJ.

6. Duraj-Nowakowa K.: Studiowanie literatury przedmiotu. Kraków 2003, UJ.

7. Flick U.: Projektowanie badania jakościowego. Niezbędnik badacza. Metodologia. Warszawa 2010, PWN.

8. Grzybowski P. P., Sawicki K.: Pisanie prac i sztuka ich prezentacji. Kraków 2010, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

9. Guzik-Tkacz Marta: Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice. Warszawa 2011, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.

10. Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000, WSiP.

11. Krüger H.-H.: Metody badań w pedagogice. Gdańsk 2007, GWP.

12. Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia – Metodyka – Ewaluacja. Lublin 2011, UMCS.

13. Lewowicki T.: O pryncypiach metodologicznych – wspomnienia czy standardy uprawiania nauki? „Ruch Pedagogiczny” 2016, nr 1.

14. Magda-Adamowicz M., Kowalska E. (red.): Dziecko i dzieciństwo w badaniach pedagogicz-nych. Toruń 2020, Wydawnictwo Adam Marszałek.

15. Morawski R.Z.: Etyczne aspekty działalności badawczej w naukach empirycznych. Warszawa 2011, UW.

16. Palka S: Wiązanie podejść metodologicznych w pedagogice teoretyczno-praktycznej. Kraków 2018, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

17. Pinker S.: Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku. Sopot 2016, Smak słowa.

18. Piorunek M. (red.): Badania biograficzne i narracyjne w perspektywie interdyscyplinarnej. Aplikacje – Egzemplifikacje – Dylematy metodologiczne. Poznań 2016, UAM.

19. Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008, WAiP.

Zakres tematów:

1. Prezentacja problemów badawczych, konceptualizacja tematu, sformułowanie tez i zaproponowanie metod ich weryfikacji.

2. Przygotowanie konspektu pracy i stosowne rozłożenie problemów do poszczególnych części (rozdziałów, tytułów) pracy ze szczególnym naciskiem na logiczną konsekwencję analizy, strukturę wewnętrzną, niepowtarzanie omówień i wniosków.

3. Ustna prezentacja koncepcji pracy.

4. Szczególne zwrócenie uwagi na przegląd i krytyczną ocenę najważniejszych, dostępnych w piśmiennictwie koncepcji, wyników badań, rozwiązań praktycznych oraz aktualnych tendencji, bezpośrednio dotyczących podejmowanej w pracy problematyki.

Metody dydaktyczne:

E-learning

Metoda projektów

Pokaz

Metody problemowe

Metody aktywizujące

Metody i kryteria oceniania:

1. Ustna prezentacja koncepcji pracy

Wymagania merytoryczne: Pisemne sprawdzenie poziomu wiedzy zdobytej na seminarium podczas analizy tekstów i prezentacji. Tezy związane z treściami zajęć. Polecane pozycje – literatura obowiązkowa i uzupełniająca.

Kryteria oceny: Student w krótkiej prezentacji publicznie przedstawia projekt pracy magisterskiej, na który składają się:

– analiza stanu piśmiennictwa na wybrany temat (w zakresie pedagogiki oraz dyscyplin pokrewnych),

– analiza stosowanych praktyk,

– cel i zakres podejmowanego projektu,

– kluczowe czynniki powodzenia realizacji proponowanego przez siebie rozwiązania,

– struktura pracy.

Wszystkie osoby biorące udział w prezentacji danego studenta powinny być przygotowane merytorycznie i zabrać głos w czasie jej trwania. Przedstawiane treści powinny być starannie opracowane i wygłoszone, a nie odczytane podczas zajęć. Student powinien zaplanować i wykorzystać w trakcie omawiania prezentacji metody aktywizujące słuchaczy. Osoby biorące udział w zajęciach powinny cechować się ciekawością poznawczą i aktywnością w zgłębianiu wiedzy opierając się m.in. na interdyscyplinarnych treściach zawartych w literaturze obowiązkowej i uzupełniającej.

1. Opracowanie części teoretycznej pracy

Wymagania merytoryczne: Pisemne sprawdzenie poziomu wiedzy zdobytej na seminarium podczas analizy tekstów i prezentacji. Tezy związane z treściami zajęć. Polecane pozycje – literatura obowiązkowa i uzupełniająca.

Kryteria oceny: Rozdział/y powinien zawierać przegląd i krytyczną ocenę najważniejszych, dostępnych w piśmiennictwie koncepcji, wyników badań, rozwiązań praktycznych oraz aktualnych tendencji, bezpośrednio dotyczących podejmowanych w rozdziale zagadnień. Powinien być poprawnie opracowany pod względem językowym, technicznym i redakcyjnym, z uwzględnieniem regulacji dotyczących ochrony własności intelektualnej oraz dostarczony przed zakończeniem zajęć w semestrze letnim.

Uwagi:

VII sem. PP ST. prof. Ogrodzka-Mazur

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)