Statystyka [W3-PE-OG-N1-ST]
semestr letni 2022/2023
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Statystyka [W3-PE-OG-N1-ST] | ||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 13:45 - 18:00
sala 111 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||
Prowadzący: | Joanna Góźdź | ||||||||||
Strona domowa grupy: | https://informator.us.edu.pl/modules/84658/ | ||||||||||
Literatura: |
S. Badyńska, A. Brzezicka (2007). Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa, Academica Wydawnictwo SWPS. G. Clauss, H. Ebner (1972). Podstawy statystyki dla psychologów, pedagogów i socjologów. Warszawa, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych. G.A. Ferguson, Y. Takane (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. S. Juszczyk (2004). Statystyka dla pedagogów. Zarys wykładu. Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek. J.D. Łaniec (1999). Elementy statystyki dla pedagogów. Olsztyn, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego. A.Mikrut (2001). Wybrane metody statystyki opisowej dla pedagogów. Kraków, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. J. Podgórski (2010). Statystyka dla studiów licencjackich. Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. D., J. Rumsey (2016) Statystyka dla bystrzaków. Gliwice, Wydawnictwo HELION. G. Wieczorkowska, P. Kochański, M. Eliaszuk (2004). Statystyka. Wprowadzenie do analizy danych sondażowych i eksperymentalnych. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. |
||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie – statystyka w życiu codziennym. Podstawowe pojęcia. 2. Grupowanie danych i ich prezentacja 3. Miary tendencji centralnej i percentyle 4. Miary rozproszenia 5. Rozkład normalny i asymetria rozkładu danych. Kurtozy. Centralne twierdzenie graniczne. 6. Wnioskowanie statystyczne – estymacja punktowa i przedziałowa. Błąd statystyczny i przedziały ufności 7. Testowanie hipotez statystycznych |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Test zaliczeniowy. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie przez studenta 51% maksymalnej liczby punktów w teście. Skala ocen: 51-60% dostateczny 61-70% dostateczny plus 71-80% dobry 81-90% dobry plus 91-100% bardzo dobry |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.