Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Statystyka [W3-PE-OG-N1-ST] semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Statystyka [W3-PE-OG-N1-ST]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 17:15 - 19:30
sala 111
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Góźdź
Strona domowa grupy: https://informator.us.edu.pl/modules/84658/
Literatura:

G.A. Ferguson, Y. Takane (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

S. Juszczyk (2004). Statystyka dla pedagogów. Zarys wykładu. Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.

G. Wieczorkowska, P. Kochański, M. Eliaszuk (2004). Statystyka. Wprowadzenie do analizy danych sondażowych i eksperymentalnych. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie. Podstawowe pojęcia. Dobór losowy. Skale pomiarowe wg Stevens’a

2. Rozkłady liczebności i ich cechy charakterystyczne.

3. Miary tendencji centralnej (średnia, mediana, dominanta/moda)

4. Miary rozproszenia (rozstęp, odchylenie przeciętne, wariancja, odchylenie standardowe). Rozkład normalny i asymetria rozkładu.

5. Standaryzacja wyników. Porównywanie wyników. Charakterystyczne cechy rozkładu normalnego i korzystanie z tablic rozkładu normalnego.

6. Test Chi-kwadrat.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, rozwiązywanie zadań

Metody i kryteria oceniania:

Ocena w oparciu o kolokwium zaliczeniowe w formie testowej w oparciu głównie o rozwiązywanie zadań.

Kryteria oceny:

51-60% dostateczny

61-70% dostateczny plus

71-80% dobry

81-90 dobry plus

91-100% bardzo dobry

Student, pod warunkiem zaliczenia testu (napisanie do na minimum 51% maksymalnej liczby punktów) może dostać 2 dodatkowe punkty za aktywność (co może podnieść jego ocenę z ćwiczeń), jeżeli włączy się w prowadzony projekt badawczy i zbierze pięć osób badanych, którzy wypełnią odpowiednią ankietę.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)