Moduł do wyboru: Innowacje w pracy nauczyciela [W6-PP-SM-IPN]
semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Moduł do wyboru: Innowacje w pracy nauczyciela [W6-PP-SM-IPN] |
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Małgorzata Zalewska-Bujak |
Strona domowa grupy: | https://informator.us.edu.pl/modules/82975/ |
Literatura: |
Obowiązkowa: B. Dudel, M. Kowalczuk-Walędziak, K. Maria Łogwiniuk, K. Szorc, U. Wróblewska: Innowacje w teorii i praktyce edukacyjnej (na przykładzie województwa podlaskiego). Fundacja Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji Społeczno-Pedagogicznych, Białystok 2014; J. Krzyżewska: Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej. Letter Quality, Suwałki 2000; J. Skibska, J. Wojciechowska: Nauczyciel i uczeń w przestrzeni kreatywnych działań. Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2015. Uzupełniająca: B. Przyborowska. Pedagogika innowacyjności: między teorią a praktyką. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013. I. Mrowińska: Edukacja leśna jako innowacja pedagogiczna. Centrum Informacyjne Lasów Państwowych: na zlec. Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych, Warszawa: 2008 H. Pitler, E. R. Hubbell, M. Kuhn: Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach. przeł. Patrycja Szmyd. Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa: 2015. J. Moos (red.): Innowacje pedagogiczne w praktyce edukacyjnej: z prac Nauczycielskiego Zespołu Postępu Pedagogicznego: praca zbiorowa Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego. Wydawnictwo Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, Łódź 2006. E. Petlák: Innowacje w nauczaniu szkolnym. przeł. Artur Sobótka. Wydawnictwo Petrus, Kraków 2017. Z. Zacłona (red.): Innowacyjność we współczesnej edukacji. Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, Nowy Sącz 2015. |
Zakres tematów: |
Bloki tematyczne: Ustalenia teoretyczne dotyczące innowacji pedagogicznych; Podstawy prawne innowacji nauczycieli; Zastosowanie technologii cyfrowej w planowaniu i realizacji innowacji; Analiza wybranych innowacji pedagogicznych; Metoda projektów; Portfolio; Eksperyment; Metoda badawcza. (Dokładna lista zagadnień udostępniana jest studentom na1 zajęciach.) |
Metody dydaktyczne: |
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej oraz felietonu filmowego, Dyskusja, Metoda działań praktycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Prezentacja multimedialna - przedstawienie referatu w postaci elektronicznej związanego z treściami realizowanymi podczas ćwiczeń. Jego przygotowanie polegać ma na samodzielnym dotarciu studentów do wybranych treści ćwiczeń. Podstawą tworzenia prezentacji mają być samodzielne studia literatury przedmiotu, krytyczna jej analiza i wyczerpujący wybór treści w niej eksponowanych. Ocenie podlegać będzie stopień wyczerpania treści związanych z omawianymi zagadnieniami oraz trafność i ilość zastosowanej literatury. Prezentacja będzie oceniana w skali od 5 (bdb) do 2 (ndst). Kolokwium – pisemne, weryfikujące wiedzę studenta z zakresu treści omówionych na zajęciach. Kryterium oceny kolokwiom wiązać się będzie z oceną stopnia opanowania treści zajęć. Skala ocen będzie obliczana w sposób arytmetyczny (skala ocen: 2,0-5,0): • bardzo dobry (bdb; 5,0) odpowiada bardzo dobrej znajomości omawianych zagadnień i doskonałej znajomości literatury przedmiotu potwierdzonych w pracy pisemnej; wykazany poziom wiedzy potwierdza jej nabycie w trakcie pełnej realizacji zadania grupowego, • dobry plus (+db; 4,5): oznacza - jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami w zakresie wiedzy ujawnionymi w pracy pisemnej; • dobry (db; 4,0) wskazuje na dobrą znajomość omawianych zagadnień i na podobnym poziomie ocenioną znajomość literatury przedmiotu potwierdzone w pracy pisemnej; wykazany poziom wiedzy potwierdza jej nabycie w trakcie realizacji zadania grupowego; • dostateczny plus (+dst; 3,5) potwierdza zadowalającą znajomość omawianych zagadnień i przeciętną znajomość literatury przedmiotu; poziom wiedzy wskazuje na częściowy udział w realizacji zadania grupowego; • dostateczny (dst; 3,0) wskazuje na wybiórczą znajomość zagadnień omawianych podczas zajęć; liczne braki w znajomości literatury przedmiotu; poziom wiedzy potwierdza sporadyczny udział studenta w realizacji projektu grupowego • niedostateczny (ndst.; 2,0) – brak znajomości studiowanych zagadnień lub znikoma wiedza, również ta, pochodząca z doświadczenia. Kolokwium odbędzie się na przedostatnich zajęciach zaplanowanych według harmonogramu. Czas trwania kolokwium – od 45 minut do 1 godziny. |
Uwagi: |
VIII sem. PP ST. dr hab. Zalewska-Bujak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.