Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Moduł do wyboru: Innowacje w pracy nauczyciela [W6-PP-SM-IPN] semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Moduł do wyboru: Innowacje w pracy nauczyciela [W6-PP-SM-IPN]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:45 - 14:30
sala B3.14
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Małgorzata Zalewska-Bujak
Strona domowa grupy: https://informator.us.edu.pl/modules/82975/
Literatura:

Obowiązkowa:

B. Dudel, M. Kowalczuk-Walędziak, K. Maria Łogwiniuk, K. Szorc, U. Wróblewska: Innowacje w teorii i praktyce edukacyjnej (na przykładzie województwa podlaskiego). Fundacja Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji Społeczno-Pedagogicznych, Białystok 2014;

J. Krzyżewska: Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej. Letter Quality, Suwałki 2000;

J. Skibska, J. Wojciechowska: Nauczyciel i uczeń w przestrzeni kreatywnych działań. Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2015.

Uzupełniająca:

B. Przyborowska. Pedagogika innowacyjności: między teorią a praktyką. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013.

I. Mrowińska: Edukacja leśna jako innowacja pedagogiczna. Centrum Informacyjne Lasów Państwowych: na zlec. Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych, Warszawa: 2008

H. Pitler, E. R. Hubbell, M. Kuhn: Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach. przeł. Patrycja Szmyd. Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa: 2015.

J. Moos (red.): Innowacje pedagogiczne w praktyce edukacyjnej: z prac Nauczycielskiego Zespołu Postępu Pedagogicznego: praca zbiorowa Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego. Wydawnictwo Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, Łódź 2006.

E. Petlák: Innowacje w nauczaniu szkolnym. przeł. Artur Sobótka. Wydawnictwo Petrus, Kraków 2017.

Z. Zacłona (red.): Innowacyjność we współczesnej edukacji. Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, Nowy Sącz 2015.

Zakres tematów:

Bloki tematyczne: Ustalenia teoretyczne dotyczące innowacji pedagogicznych; Podstawy prawne innowacji nauczycieli; Zastosowanie technologii cyfrowej w planowaniu i realizacji innowacji; Analiza wybranych innowacji pedagogicznych; Metoda projektów; Portfolio; Eksperyment; Metoda badawcza. (Dokładna lista zagadnień udostępniana jest studentom na1 zajęciach.)

Metody dydaktyczne:

Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej oraz felietonu filmowego, Dyskusja, Metoda działań praktycznych

Metody i kryteria oceniania:

Prezentacja multimedialna - przedstawienie referatu w postaci elektronicznej związanego z treściami realizowanymi podczas ćwiczeń. Jego przygotowanie polegać ma na samodzielnym dotarciu studentów do wybranych treści ćwiczeń. Podstawą tworzenia prezentacji mają być samodzielne studia literatury przedmiotu, krytyczna jej analiza i wyczerpujący wybór treści w niej eksponowanych. Ocenie podlegać będzie stopień wyczerpania treści związanych z omawianymi zagadnieniami oraz trafność i ilość zastosowanej literatury. Prezentacja będzie oceniana w skali od 5 (bdb) do 2 (ndst).

Kolokwium – pisemne, weryfikujące wiedzę studenta z zakresu treści omówionych na zajęciach. Kryterium oceny kolokwiom wiązać się będzie z oceną stopnia opanowania treści zajęć. Skala ocen będzie obliczana w sposób arytmetyczny (skala ocen: 2,0-5,0):

• bardzo dobry (bdb; 5,0) odpowiada bardzo dobrej znajomości omawianych zagadnień i doskonałej znajomości literatury przedmiotu potwierdzonych w pracy pisemnej; wykazany poziom wiedzy potwierdza jej nabycie w trakcie pełnej realizacji zadania grupowego,

• dobry plus (+db; 4,5): oznacza - jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami w zakresie wiedzy ujawnionymi w pracy pisemnej;

• dobry (db; 4,0) wskazuje na dobrą znajomość omawianych zagadnień i na podobnym poziomie ocenioną znajomość literatury przedmiotu potwierdzone w pracy pisemnej; wykazany poziom wiedzy potwierdza jej nabycie w trakcie realizacji zadania grupowego;

• dostateczny plus (+dst; 3,5) potwierdza zadowalającą znajomość omawianych zagadnień i przeciętną znajomość literatury przedmiotu; poziom wiedzy wskazuje na częściowy udział w realizacji zadania grupowego;

• dostateczny (dst; 3,0) wskazuje na wybiórczą znajomość zagadnień omawianych podczas zajęć; liczne braki w znajomości literatury przedmiotu; poziom wiedzy potwierdza sporadyczny udział studenta w realizacji projektu grupowego

• niedostateczny (ndst.; 2,0) – brak znajomości studiowanych zagadnień lub znikoma wiedza, również ta, pochodząca z doświadczenia.

Kolokwium odbędzie się na przedostatnich zajęciach zaplanowanych według harmonogramu. Czas trwania kolokwium – od 45 minut do 1 godziny.

Uwagi:

VIII sem. PP ST. dr hab. Zalewska-Bujak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)