Wspólczesne kierunki pedagogiczne [W6-PP-SM-WKP]
semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wspólczesne kierunki pedagogiczne [W6-PP-SM-WKP] | ||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co druga środa (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala B3.14 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Urszula Klajmon-Lech | ||||||||||||||||||||
Literatura: |
Obowiązkowa 1. B. Śliwerski: Współczesne teorie i nurty wychowania. Kraków, 2015. 2. Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.): Pedagogika, t. 1, 2. Warszawa 2003. 3. Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.): Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa 2019. Uzupełniająca: 1. Bauman Z.: Ponowoczesność jako źródło cierpień. Warszawa 2000 2. Bińczycka: Między swobodą a przemocą w wychowaniu. Kraków 1997. 3. Brameld T: Edukacja jako siła. Bydgoszcz 2014. 4. Chomsky N.: Politykaq, anarchizm, lingwistyka. Terror, wojna i globalny kapitalizm. W stronę utopii. Waqrszawa 2007. 5. Kwieciński Z.: Szko,la – segregacje – nierówności. Warszawa 2017. 6. Magier P.: Esej postantypedagogiczny. Lublin 2016. 7. Nikitorowicz J.: Edukacja miedzykulturowa w perspektywie paradygmatu współistnienia kultur. Białystok 2020. 8. Schoenebeck H.: Antypedagogika. Wspierać zamiast wychowywać. Warszawa 1994. |
||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Jakie oblicze powinna mieć edukacja w XXI wieku? Tradycja vs nowoczesność. Skąd czerpać dobre wzorce? Idee i wartości, inspiracje. (panel dyskusyjny). 2. Sztuka pisania eseju pedagogicznego 3. Skuteczne metody przekazu, uczenia w szkole i w uniwersytecie. 4. Pedagogika antyautorytarna. 5. Pedagogika postmodernizmu. 6. Pedagogika negatywna. 7. Pedagogika krytyczna. 8. Pedagogika międzykulturowa. 9. Pedagogika Gestalt. 10. Pedagogika ekologiczna. 11. Pedagogika rekonstrukcjonizmu społecznego. 12. Pedagogika anarchistyczna. |
||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
praca w grupach metoda projektu dyskusja problemowa |
||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Praca pisemna - przygotowanie eseju pedagogicznego 40% oceny Aktywność na zajęciach (w tym frekwencja – dopuszczalna jedna nieobecność) 20% Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dotyczących wybranego kierunku lub teorii pedagogicznej 40%, przy założeniu, że student zaliczy każdy z elementów conajmniej na ocenę dst. |
||||||||||||||||||||
Uwagi: |
VIII sem. PP ST. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.