Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wspólczesne kierunki pedagogiczne [W6-PP-SM-WKP] semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wspólczesne kierunki pedagogiczne [W6-PP-SM-WKP]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga środa (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala B3.14
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Urszula Klajmon-Lech
Literatura:

Obowiązkowa

1. B. Śliwerski: Współczesne teorie i nurty wychowania. Kraków, 2015.

2. Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.): Pedagogika, t. 1, 2. Warszawa 2003.

3. Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.): Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa 2019.

Uzupełniająca:

1. Bauman Z.: Ponowoczesność jako źródło cierpień. Warszawa 2000

2. Bińczycka: Między swobodą a przemocą w wychowaniu. Kraków 1997.

3. Brameld T: Edukacja jako siła. Bydgoszcz 2014.

4. Chomsky N.: Politykaq, anarchizm, lingwistyka. Terror, wojna i globalny kapitalizm. W stronę utopii. Waqrszawa 2007.

5. Kwieciński Z.: Szko,la – segregacje – nierówności. Warszawa 2017.

6. Magier P.: Esej postantypedagogiczny. Lublin 2016.

7. Nikitorowicz J.: Edukacja miedzykulturowa w perspektywie paradygmatu współistnienia kultur. Białystok 2020.

8. Schoenebeck H.: Antypedagogika. Wspierać zamiast wychowywać. Warszawa 1994.

Zakres tematów:

1. Jakie oblicze powinna mieć edukacja w XXI wieku? Tradycja vs nowoczesność. Skąd czerpać dobre wzorce? Idee i wartości, inspiracje. (panel dyskusyjny).

2. Sztuka pisania eseju pedagogicznego

3. Skuteczne metody przekazu, uczenia w szkole i w uniwersytecie.

4. Pedagogika antyautorytarna.

5. Pedagogika postmodernizmu.

6. Pedagogika negatywna.

7. Pedagogika krytyczna.

8. Pedagogika międzykulturowa.

9. Pedagogika Gestalt.

10. Pedagogika ekologiczna.

11. Pedagogika rekonstrukcjonizmu społecznego.

12. Pedagogika anarchistyczna.

Metody dydaktyczne:

praca w grupach

metoda projektu

dyskusja

problemowa

Metody i kryteria oceniania:

Praca pisemna - przygotowanie eseju pedagogicznego 40% oceny

Aktywność na zajęciach (w tym frekwencja – dopuszczalna jedna nieobecność) 20%

Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dotyczących wybranego kierunku lub teorii pedagogicznej 40%,

przy założeniu, że student zaliczy każdy z elementów conajmniej na ocenę dst.

Uwagi:

VIII sem. PP ST.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)