Opieka nad małym dzieckiem [W3-PE-OWITP6-N1-10]
semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Opieka nad małym dzieckiem [W3-PE-OWITP6-N1-10] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 9:45 - 13:00
sala 111 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 16 | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Maliszewska | ||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://informator.us.edu.pl/modules/84667/ | ||||||||||||
Literatura: |
1. Aron E., Wysoko wrażliwe dziecko, Wydawnictwo GWP, Gdańsk 2021. 2. Bates A. L., Ilg F. L., Baker S. M., Rozwój psychiczny dziecka od 0-10 lat, Wydawnictwo GWP, Gdańsk 2013. 3. G., Campbell R., Pięć dziecięcych języków miłości, Wydawnictwo Logos, 2019. 4. Jak zrozumieć małe dziecko, praca zbiorowa, Wydawnictwo Natuli, Szczecin 2022. 5. Muñoz B. M., Wychowanie dziecka w wieku 0-6 lat, Wydawnictwo Edgard, Warszawa 2022. 6. Munoz B. M., Aznarez N, 80 zabaw dla dziecka 0-6, Wydawnictwo Edgard, Warszawa 2022. 7. Murray L., Psychologia małego dziecka, Wydawnictwo Paradygmat, Warszawa 2019. 8. Retz E., Bongertz S, Wild child, czyli naturalny rozwój dziecka. Wychowanie zorientowane na więzi i potrzeby, Wydawnictwo Natuli, Szczecin 2022. 9. Stein A., Dziecko z bliska. Zbuduj z dzieckiem szczęśliwą relację, Wydawnictwo Mamania, Warszawa 2019. 10. Dodatkowa literatura: wybór własny studenta |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Budowanie więzi. Wychowanie zorientowane na potrzeby dziecka 2. Rozwój psychofizyczny małego dziecka 3. Zabawa jako element rozwoju małego dziecka 4. Literatura dziecięca 5. Adaptacja instytucjonalna 6. Metody pracy z małym dzieckiem w przestrzeni placówki |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody problemowe, dyskusja, praca w grupach, przygotowanie projektów tematycznych |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
pozytywnie oceniony projekt (wg kryteriów: adekwatność przedstawianego materiału w kontekście omawianego tematu, sensowność wywodu i zasadność wniosków, bogactwo literatury, oryginalność formy), aktywny udział w dyskusji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.