Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia kliniczna [W3-PE-RP6-N1-7] semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia kliniczna [W3-PE-RP6-N1-7]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 13:45 - 15:15
sala 111
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Andrzej Czerkawski
Literatura:

Biała M. (2006). Problemy z zachowaniem dzieci i młodzieży. Warszawa

Carson R. C., Butcher J. N., Mineka S. (2003). Psychologia zaburzeń. Gdańsk

Cierpiałkowska L. (2011), Psychopatologia, Warszawa: WN Scholar

Cierpiałkowska L., Sęk H. (red.). (2016). Psychologia kliniczna. Warszawa: Wyd. PWN

Cierpiałowska L. (2007) Psychopatologia. Warszawa

Gałecki P. (red.). (2022). Badanie stanu psychicznego. Wrocław: Wyd. Edra Urban & Partner

Goodman R., Scott S (2003). Psychiatria dzieci i młodzieży. Wrocław: Wyd. Med. U&P.

Grzegorzewska I., Cierpiałkowska L.., Borkowska A. R. (red.). (2020). Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży. Warszawa: Wyd. PWN

Jerzak M. (2016). (red), Zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci a szkolna rzeczywistość. Warszawa: PWN

Kalat J.W. (2012), Biologicznie podstawy psychologii, Warszawa: PWN;

Kendall P. C. (2012). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, Gdańsk

Klimasiński K. (2002): Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii. Kraków. Wyd. UJ,

Pecyna M.(1999): Psychologia kliniczna w praktyce pedagogicznej. Kraków. Wyd. Żak.

Pospiszyl K. (2001). Psychopatia. Warszawa. PWN.

Radochoński M., Podstawy psychopatologii dla pedagogów. Rzeszów 2001

Radziwiłowicz W., Sumiła A. (red). (2006) Psychopatologia okresu dorastania. Wybrane zagadnienia, Kraków

Rydzyński Z. (2002): Psychiatria – podręcznik dla psychologów. Warszawa. PZWL.

Sęk H. (red.). (2008). Psychologia kliniczna. T. 1 i 2. Warszawa: Wyd. PWN

Zakres tematów:

Zakres i przedmiot zainteresowań psychologii klinicznej, omówienie zasad zaliczenia.

Podejścia psychologiczne (psychoanalityczne, behawioralno-poznawcze, humanistyczne w psychologii klinicznej, określenie normy i patologii w funkcjonowaniu człowieka.

Zdrowie psychiczne, sposoby radzenia sobie ze stresem.

Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci i młodzieży

Zaburzenia zachowania

Wybrane elementy psychologii klinicznej sądowej

Sposoby leczenia (psychoterapia)

Metody dydaktyczne:

Dyskusja na zajęciach, prezentacje/referaty zespołowe,

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z ćwiczeń to średnia uzyskana z ocen za aktywność na zajęciach, z prezentacji/referatu, sprawdzianu na koniec semestru.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)