Metodyka socjoterapii cz.1 [W6-PE-SR-S1-MS.1]
semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka socjoterapii cz.1 [W6-PE-SR-S1-MS.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Dorota Prysak, Jolanta Suchodolska |
Literatura: |
Grudziewska E. (red.), 2015, Socjoterapia dzieci i młodzieży. Programy zajęć. Wydawnictwo Difin, Warszawa. Geldard K., Geldard D., 2015, Jak pracować z dziecięcymi grupami terapeutycznymi. GWP, Gdańsk 2005. Hadnagy Ch., 2012, Socjotechnika, Wydawnictwo Helion, Gliwice. Jagieła J., 2007, Socjoterapia w szkole. Krótki poradnik psychologiczny, Wydawnictwo Rubikon, Kraków. Sawicka K. (red.), 2004, Socjoterapia, CMPPP MEN, Warszawa. Strzemieczny J., 1993, Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci i młodzieży, Wydawnictwo PTP, Warszawa. Bernard H.S., MacKenzie K.R., 2000, Podstawy terapii grupowej, Wydawnictwo GWP, Gdańsk. Corey M.S., Corey G., 1995, Grupy. Zasady i techniki grupowej pomocy psychologicznej, IPZiT PTP, Warszawa. Kottler Jeffrey A., 2003, Skuteczny terapeuta, Wydawnictwo GWP, Gdańsk. Strzemieczny J., 1988, Program zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci ze szkół podstawowych, MEN, Warszawa. (materiał powielony). Vopel K.W., 2006, Poradnik dla prowadzących grupy, Wydawnictwo Jedność, Kielce. Wilk M., 2014, Diagnoza w socjoterapii, Ujęcie psychodynamiczne, Wydawnictwo GWP, Gdańsk. |
Zakres tematów: |
- Diagnoza w procesie socjoterapeutycznym - Zasady prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych - Proces socjoterapeutyczny - Metodyka pracy z grupą - Przegląd metod i technik w socjoterapii - Rola i umiejętności socjoterapeuty - Warunki skutecznej socjoterapii - Metody oceny efektów pracy z grupą |
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej, metody audiowizualne. |
Metody i kryteria oceniania: |
• obecność, • aktywność, • terminowość realizacji, • zgodność merytoryczna z wymogami wyznaczonymi w opisie, zaangażowanie w pracę. |
Uwagi: |
V sem.PE S1-ped. resocjalizacyjna i socjoterapia. st. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.