Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka socjoterapii cz.1 [W6-PE-SR-S1-MS.1] semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka socjoterapii cz.1 [W6-PE-SR-S1-MS.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 16:30 - 18:00
sala B3.19
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
każda środa, 13:45 - 14:30
sala B-1.12
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Dorota Prysak, Jolanta Suchodolska
Literatura:

Grudziewska E. (red.), 2015, Socjoterapia dzieci i młodzieży. Programy zajęć. Wydawnictwo Difin, Warszawa.

Geldard K., Geldard D., 2015, Jak pracować z dziecięcymi grupami terapeutycznymi. GWP, Gdańsk 2005.

Hadnagy Ch., 2012, Socjotechnika, Wydawnictwo Helion, Gliwice.

Jagieła J., 2007, Socjoterapia w szkole. Krótki poradnik psychologiczny, Wydawnictwo Rubikon, Kraków.

Sawicka K. (red.), 2004, Socjoterapia, CMPPP MEN, Warszawa.

Strzemieczny J., 1993, Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci i młodzieży, Wydawnictwo PTP, Warszawa.

Bernard H.S., MacKenzie K.R., 2000, Podstawy terapii grupowej, Wydawnictwo GWP, Gdańsk.

Corey M.S., Corey G., 1995, Grupy. Zasady i techniki grupowej pomocy psychologicznej, IPZiT PTP, Warszawa.

Kottler Jeffrey A., 2003, Skuteczny terapeuta, Wydawnictwo GWP, Gdańsk.

Strzemieczny J., 1988, Program zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci ze szkół podstawowych, MEN, Warszawa. (materiał powielony).

Vopel K.W., 2006, Poradnik dla prowadzących grupy, Wydawnictwo Jedność, Kielce.

Wilk M., 2014, Diagnoza w socjoterapii, Ujęcie psychodynamiczne, Wydawnictwo GWP, Gdańsk.

Zakres tematów:

- Diagnoza w procesie socjoterapeutycznym

- Zasady prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych

- Proces socjoterapeutyczny

- Metodyka pracy z grupą

- Przegląd metod i technik w socjoterapii

- Rola i umiejętności socjoterapeuty

- Warunki skutecznej socjoterapii

- Metody oceny efektów pracy z grupą

Metody dydaktyczne:

Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej, metody audiowizualne.

Metody i kryteria oceniania:

• obecność,

• aktywność,

• terminowość realizacji,

• zgodność merytoryczna z wymogami wyznaczonymi w opisie, zaangażowanie w pracę.

Uwagi:

V sem.PE S1-ped. resocjalizacyjna i socjoterapia. st.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)