Śródroczna praktyka zawodowa z tutoringiem cz.4 [W6-PE-SR-S1-PZT4]
semestr letni 2022/2023
Praktyka,
grupa nr 1
Przedmiot: | Śródroczna praktyka zawodowa z tutoringiem cz.4 [W6-PE-SR-S1-PZT4] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 13:45 - 15:15
sala B-1.16 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Sebastian Mrózek | ||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://informator.us.edu.pl/modules/94384/ | ||||||||||||||||||
Literatura: |
- Kaufmann J.C, Wywiad rozumiejący, Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa 2010. - Krzychała Sł., Nauczyciel-Tutor, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2018. - Sarnat-Ciastko A., Tutoring w polskiej szkole, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2015. - Sarnat-Ciastko A., Relacje tutorskiej w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej, Wydawnictwo Libron, Kraków 2017. - Cervinkova H., Gołębniak B. D., (red.) Edukacyjne badania w działaniu, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2013. - Słupek K., Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, dostosowanie wymagań, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2019. - Goffman E., Relacje w przestrzeni publicznej, Gdańskie Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Portfolio - dokumentacja sprawdzająca podstawową wiedzę z zakresu opanowania aparatury pojęciowej dotyczącej resocjalizacji i socjoterapii, nazywania zjawisk i sytuacji osób nieprzystosowanych społecznie lub pochodzących ze środowisk ryzyka, umiejętność opisu funkcjonowania instytucji. Dokumentacja przebiegu praktyki dla każdego z semestrów. IV semestr: - Kontynuowanie i podsumowanie wizyt w placówce (w której Śródroczna praktyka z tutoringiem jest realizowana, współpraca według założeń zawartego kontraktu) - Współpraca z terapeutą/nauczycielem prowadzącym - Podsumowanie ucznia/podopiecznego - jego osoby i otoczenia - Obserwacja dziecka z niedostosowaniem społecznym/zagrożeniem niedostosowaniem społecznym wykonanie przez studenta min. 4 obserwacji, z uwzględnieniem 4 typów obserwacji: obserwacji standardowej 45 min, obserwacji próbek czasowych 3x15 min, obserwacji z podziałem na sfery, obserwacji zachowań trudnych – patrz plik z opisem portfolio - Podsumowanie obserwacji w ramach tutoringu tutoringu poprzez przygotowanie: - analizy SWOT placówki/instytucji, - analizy SWOT podopiecznego, - analizy SWOT swojego rozwoju podczas tutoringu wraz z autorefleksją. (opis analizy SWOT: https://mfiles.pl/pl/index.php/Analiza_SWOT) - Podsumowanie prowadzenia portfolio dotyczącego indywidualnego przypadku dziecka - Analiza dostarczonej dokumentacji dotyczącej podopiecznego/placówki oraz stosowanych oddziaływań metodycznych - Uwzględnienie w portfolio zmian w charakterystyce podopiecznego i w jego otoczeniu - Refleksje związane z własnym rozwojem. - Aktywne uczestnictwo w aktywnościach terapeuty i podopiecznego - Prowadzenie dzienniczka spotkań z datami, godzinami i podpisami opiekunów w placówce. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metoda praktycznego działania: regularne konsultacje z nauczycielem akademickim/opiekunem praktyk, realizacja przewidzianych zadań, obserwacje i udział studenta w zajęciach prowadzonych w placówce; rozmowa bezpośrednia z uczelnianym opiekunem praktyk/nauczycielem akademickim oraz przedłożenie do sprawdzenia dokumentacji z realizacji Śródrocznej praktyki zawodowej z tutoringiem. Wskazanie właściwej instytucji, umówienie się na spotkanie z opiekunem w danej placówce, zapoznanie się z funkcjonowaniem placówki, podjęcie współpracy w danej instytucji, wyznaczenie kierunków pracy: obserwacja, zadania, wsparcie, asysta. Przygotowanie wymaganej dokumentacji – praca własna studenta. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
• znajomość specyfiki funkcjonowania placówki, • współpraca z opiekunem praktyk, • posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury, • uzupełnienie dokumentacji wymaganej do zaliczenia tutoringu - kontrakty, pieczątki i inne materiały. • opis przebiegu wizyt w instytucji, • prowadzenie dzienniczka spotkań z podpisami opiekuna w placówce. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
VI sem PES1 pedagogika resocjalizacyjna i socjoteria st. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.