Praktyka z tutoringiem. 4 [W6-PA-SEP-S2-T.4]
semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyka z tutoringiem. 4 [W6-PA-SEP-S2-T.4] |
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 9 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Dorota Prysak |
Literatura: |
Kaufmann J.C, Wywiad rozumiejący, Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa 2010. Krzychała Sł., Nauczyciel-Tutor, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2018. Sarnat-Ciastko A., Tutoring w polskiej szkole, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2015. Sarnat-Ciastko A., Relacje tutorskiej w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej, Wydawnictwo Libron, Kraków 2017. Cervinkova H., Gołębniak B. D., (red.) Edukacyjne badania w działaniu, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2013. Głodkowska J., Poznanie ucznia szkoły specjalnej, Gdańskie Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999. Goffman E., Relacje w przestrzeni publicznej, Gdańskie Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011. Goffman E., Instytucje totalne, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2011. |
Zakres tematów: |
Indywidualny plan rozwoju (jak ta zmiana dokona się) Cele: • Zaplanowanie zmiany rozwojowej; • Sformułowanie celów rozwojowych w ramach programu; • Wybranie narzędzi służących zmianie; • Opracowanie harmonogramu zmiany; • Przećwiczenie umiejętności planowania rozwoju. Realizacja planu rozwoju (jak ta zmiana dokonuje się) Cele: • Realizacja planu, tak by podjęte przez studenta zobowiązania wobec samego siebie i osoby niepełnosprawnej zostały wypełnione; • Wykorzystanie podejmowanych przez studenta działań rozwojowych – szkolenia, warsztaty, hospitacje, wolontariat oraz innych zadań, które sobie wyznaczył; • Rozwiązywanie konkretnych problemów, zdobywanie konkretnych umiejętności. |
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej, metody audiowizualne |
Metody i kryteria oceniania: |
• znajomość specyfiki funkcjonowania placówki, • współpraca z opiekunem praktyk, • posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury, • uzupełnienie dokumentacji wymaganej do zaliczenia tutoringu, opis przebiegu wizyt w instytucji. • obecność, • aktywność, • terminowość realizacji, • zgodność merytoryczna z wymogami wyznaczonymi w opisie, zaangażowanie w pracę. |
Uwagi: |
PON z surdo sem.4 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.