Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka z tutoringiem. 4 [W6-PA-SEP-S2-T.4] semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyka z tutoringiem. 4 [W6-PA-SEP-S2-T.4]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Dorota Prysak
Literatura:

Kaufmann J.C, Wywiad rozumiejący, Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa 2010.

Krzychała Sł., Nauczyciel-Tutor, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2018.

Sarnat-Ciastko A., Tutoring w polskiej szkole, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2015.

Sarnat-Ciastko A., Relacje tutorskiej w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej, Wydawnictwo Libron, Kraków 2017.

Cervinkova H., Gołębniak B. D., (red.) Edukacyjne badania w działaniu, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2013.

Głodkowska J., Poznanie ucznia szkoły specjalnej, Gdańskie Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999.

Goffman E., Relacje w przestrzeni publicznej, Gdańskie Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

Goffman E., Instytucje totalne, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2011.

Zakres tematów:

Indywidualny plan rozwoju (jak ta zmiana dokona się)

Cele:

• Zaplanowanie zmiany rozwojowej;

• Sformułowanie celów rozwojowych w ramach programu;

• Wybranie narzędzi służących zmianie;

• Opracowanie harmonogramu zmiany;

• Przećwiczenie umiejętności planowania rozwoju.

Realizacja planu rozwoju (jak ta zmiana dokonuje się)

Cele:

• Realizacja planu, tak by podjęte przez studenta zobowiązania wobec samego siebie i osoby niepełnosprawnej zostały wypełnione;

• Wykorzystanie podejmowanych przez studenta działań rozwojowych – szkolenia, warsztaty, hospitacje, wolontariat oraz innych zadań, które sobie wyznaczył;

• Rozwiązywanie konkretnych problemów, zdobywanie konkretnych umiejętności.

Metody dydaktyczne:

Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej, metody audiowizualne

Metody i kryteria oceniania:

• znajomość specyfiki funkcjonowania placówki,

• współpraca z opiekunem praktyk,

• posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury,

• uzupełnienie dokumentacji wymaganej do zaliczenia tutoringu,

opis przebiegu wizyt w instytucji.

• obecność,

• aktywność,

• terminowość realizacji,

• zgodność merytoryczna z wymogami wyznaczonymi w opisie, zaangażowanie w pracę.

Uwagi:

PON z surdo sem.4

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)