Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologie informacyjne [W6-PS-SM-WP-TI] semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Technologie informacyjne [W6-PS-SM-WP-TI]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 14:30 - 16:00
sala B3.7
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Natalia Ruman
Literatura:

Polskie serwisy ECDL http://www.ecdl.com.pl/

Europejski serwis ECDL http://www.ecdl.com/

Serwis poświęcony aktualnym publikacjom nt. certyfikacji ECDL http://ecdl.miniserwis.info/

Czasopismo i monografia po DLCC

A także literatura wskazana podczas szkolenia, organizowanego dla kadry dydaktycznej w ramach projektu „Jeden Uniwersytet - Wiele Możliwości Program Zintegrowany” (konkretnie dot. szkolenia „wybrane narzędzia ICT w pracy dydaktycznej”):

Bednarek, J., (2002). Media w nauczaniu [Media in teaching]. Warszawa: MIKOM.

Bednarek, J., (2006). Multimedia w kształceniu [Multimedia in education]. Warszawa: Wydawnictwo PWN.

Białobłocki, T., Moroz, J., Nowina-Konopka M., (2006). Społeczeństwo informacyjne. Istota, problemy, wyzwania [Information society. Essence, problems, challenges]. Wrzesień: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Błeszyński J., (2008). Alternatywne i wspomagające metody komunikacji [Alternative and auxiliary methods of communication]. Kraków: Oficyna Wydawnicza IMPULS.

Bocheńska-Włostowska K., (2012). Oswajanie E-edukacji. Trendy, (3), 90-96.

Dugdale S., Elison S., Davies G., Ward J., Jones M., (2016). The use of digital technology in substance misuse recovery. Cyberpsychology. Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 10/4).

Elliott E. M., (2005). Changing perspectives in early childhood education: Recasting the Reggio Emilia approach. Journal of Early Childhood Teacher Education, 25/2, pp. 153–163.

Frania M., (2012). Rola edukacji medialnej w kształtowaniu postawy młodzieży licealnej wobec telewizyjnych przekazów reklamowych – wybrane aspekty [The role of media education in shaping the attitude of secondary school youth towards television advertising messages - selected aspects]. W: T. Lewowicki, B. Siemieniecki (red.): Cyberprzestrzeń i edukacja [Cyberspace and education]. Toruń: Adam Marszałek.

Gajda J., (1989). Środki masowego przekazu w wychowaniu [Mass media in upbringing]. Lublin: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej PKWN.

Godzic W., (2011). Rozdroża edukacji medialnej- szanse i zagrożenia [Crossroads of the media education - chances and threats]. W: T. Huk (red.): Media w wychowaniu dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły [Media in upbringing, didactics and management of school's educational information]. Kraków: Impuls.

Haspekian M., (2014). Teachers practices and professional geneses with ICT. Electronic Journal of Mathematics & Technology, 8/1.

Huk T., (2011). Media w wychowaniu, dydaktyce, oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły [Media in upbringing, didactics, and management of educational information at school]. Kraków: Impuls.

Karvankowa,P., Popjakowa, D., Vancura, M., Mladek, J., (2017). Current Topics in Czech and Central European Geography Education. Switzerland: Springer

Kędzierska B., (2005). Informatyczne kształcenie i doskonalenie nauczycieli [Computer-based education and teacher training]. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.

Klobas J.E., Clyde L.A., (2000). Adults learning to Use the Internet: A longitudinal Study of

Attitudes and Other Factors Associated with Intended Internet Use. Library and Information Science Research, 22/1, p. 5-34.

Kuźmińska-Sołśnia B., (2006). Nowe technologie informacyjne – szansą i zagrożeniem dla młodzieży szkolnej [New information technologies - a chance and a threat for school youth]. W: J. Morbitzer (red.): Komputer w edukacji: 16 ogólnopolskie sympozjum naukowe [Computer in education: 16th national scientific symposium]. Kraków: Wydawnictwo Naukowe AP.

McCormick R., Scrimshaw P., (2001). Information and Communications Technology, Knowledge and Pedagogy. Education, Communication and Information, 1/1, pp. 37–57.

Mzyk K., (2018). Kompetencje Współczesnego Nauczyciela [Competences of a Modern Teacher]. Z Klasą, (1), 7-11.

Pachociński R., (2001). Technologia a oświata [Technology and Education]. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.

Palej A., (2003). Miasta Cywilizacji informacyjnej [Cities of Information Civilization]. Kraków: Wyd. Impuls.

Prensky M., (2001). Digital Natives, Digital Immigrants. On the Horizon, 9/5, pp. 1–6.

Siemieniecki B., (2007). Media w pedagogice [Media in Pedagogy]. W: B. Siemieniecki (red.), Pedagogika medialna. Podręcznik akademicki [Media Pedagogy. Academic Handbook], t. I. War¬szawa: PWN.

Sokołowski M., (2010). Edukacja medialna. Nadzieje i rozczarowania [Media Education. Hopes and disappointments]. Warszawa: Komandor.

Stankiewicz M., (2005). Komputer w procesie kształcenia [Computer in the educational proces]. Dolnośląskie Ścieżki, (10), 74-80.

Winnicki K.,(2009). E-learning w gimnazjum [E-learning in gymnasium]. W: A. Nowak, K. Winkowska-Nowak, L. Rycielska (red.), Szkoła w dobie Internetu [School in the age of Internet]. Warszawa: PWN.

Zakres tematów:

Treści programowe:

1) podstawy technik komputerowych

2) przetwarzanie tekstu

3) arkusze kalkulacyjne

4) bazy danych

5) grafika prezentacyjna

6) usługi w sieciach komputerowych

7) pozyskiwanie i przetwarzanie informacji

8) multimedia

9) technologie zdalnego nauczania (programy Canva, Coggle itp.) [wskazane podczas szkolenia, organizowanego dla kadry dydaktycznej w ramach projektu „Jeden Uniwersytet - Wiele Możliwości Program Zintegrowany” (konkretnie dot. szkolenia „wybrane narzędzia ICT w pracy dydaktycznej”)]

Metody dydaktyczne:

- ćwiczeniowa

- laboratoryjna

- projektu

Metody i kryteria oceniania:

średnia ocen z prac (tekst Word, raport i baza danych w programie Excel, prezentacja multimedialna)

Uwagi:

I Sem. PS st.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)