Technologie informacyjne [W6-PS-SM-WP-TI]
semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Technologie informacyjne [W6-PS-SM-WP-TI] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Natalia Ruman |
Literatura: |
Polskie serwisy ECDL http://www.ecdl.com.pl/ Europejski serwis ECDL http://www.ecdl.com/ Serwis poświęcony aktualnym publikacjom nt. certyfikacji ECDL http://ecdl.miniserwis.info/ Czasopismo i monografia po DLCC A także literatura wskazana podczas szkolenia, organizowanego dla kadry dydaktycznej w ramach projektu „Jeden Uniwersytet - Wiele Możliwości Program Zintegrowany” (konkretnie dot. szkolenia „wybrane narzędzia ICT w pracy dydaktycznej”): Bednarek, J., (2002). Media w nauczaniu [Media in teaching]. Warszawa: MIKOM. Bednarek, J., (2006). Multimedia w kształceniu [Multimedia in education]. Warszawa: Wydawnictwo PWN. Białobłocki, T., Moroz, J., Nowina-Konopka M., (2006). Społeczeństwo informacyjne. Istota, problemy, wyzwania [Information society. Essence, problems, challenges]. Wrzesień: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Błeszyński J., (2008). Alternatywne i wspomagające metody komunikacji [Alternative and auxiliary methods of communication]. Kraków: Oficyna Wydawnicza IMPULS. Bocheńska-Włostowska K., (2012). Oswajanie E-edukacji. Trendy, (3), 90-96. Dugdale S., Elison S., Davies G., Ward J., Jones M., (2016). The use of digital technology in substance misuse recovery. Cyberpsychology. Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 10/4). Elliott E. M., (2005). Changing perspectives in early childhood education: Recasting the Reggio Emilia approach. Journal of Early Childhood Teacher Education, 25/2, pp. 153–163. Frania M., (2012). Rola edukacji medialnej w kształtowaniu postawy młodzieży licealnej wobec telewizyjnych przekazów reklamowych – wybrane aspekty [The role of media education in shaping the attitude of secondary school youth towards television advertising messages - selected aspects]. W: T. Lewowicki, B. Siemieniecki (red.): Cyberprzestrzeń i edukacja [Cyberspace and education]. Toruń: Adam Marszałek. Gajda J., (1989). Środki masowego przekazu w wychowaniu [Mass media in upbringing]. Lublin: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej PKWN. Godzic W., (2011). Rozdroża edukacji medialnej- szanse i zagrożenia [Crossroads of the media education - chances and threats]. W: T. Huk (red.): Media w wychowaniu dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły [Media in upbringing, didactics and management of school's educational information]. Kraków: Impuls. Haspekian M., (2014). Teachers practices and professional geneses with ICT. Electronic Journal of Mathematics & Technology, 8/1. Huk T., (2011). Media w wychowaniu, dydaktyce, oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły [Media in upbringing, didactics, and management of educational information at school]. Kraków: Impuls. Karvankowa,P., Popjakowa, D., Vancura, M., Mladek, J., (2017). Current Topics in Czech and Central European Geography Education. Switzerland: Springer Kędzierska B., (2005). Informatyczne kształcenie i doskonalenie nauczycieli [Computer-based education and teacher training]. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Klobas J.E., Clyde L.A., (2000). Adults learning to Use the Internet: A longitudinal Study of Attitudes and Other Factors Associated with Intended Internet Use. Library and Information Science Research, 22/1, p. 5-34. Kuźmińska-Sołśnia B., (2006). Nowe technologie informacyjne – szansą i zagrożeniem dla młodzieży szkolnej [New information technologies - a chance and a threat for school youth]. W: J. Morbitzer (red.): Komputer w edukacji: 16 ogólnopolskie sympozjum naukowe [Computer in education: 16th national scientific symposium]. Kraków: Wydawnictwo Naukowe AP. McCormick R., Scrimshaw P., (2001). Information and Communications Technology, Knowledge and Pedagogy. Education, Communication and Information, 1/1, pp. 37–57. Mzyk K., (2018). Kompetencje Współczesnego Nauczyciela [Competences of a Modern Teacher]. Z Klasą, (1), 7-11. Pachociński R., (2001). Technologia a oświata [Technology and Education]. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. Palej A., (2003). Miasta Cywilizacji informacyjnej [Cities of Information Civilization]. Kraków: Wyd. Impuls. Prensky M., (2001). Digital Natives, Digital Immigrants. On the Horizon, 9/5, pp. 1–6. Siemieniecki B., (2007). Media w pedagogice [Media in Pedagogy]. W: B. Siemieniecki (red.), Pedagogika medialna. Podręcznik akademicki [Media Pedagogy. Academic Handbook], t. I. War¬szawa: PWN. Sokołowski M., (2010). Edukacja medialna. Nadzieje i rozczarowania [Media Education. Hopes and disappointments]. Warszawa: Komandor. Stankiewicz M., (2005). Komputer w procesie kształcenia [Computer in the educational proces]. Dolnośląskie Ścieżki, (10), 74-80. Winnicki K.,(2009). E-learning w gimnazjum [E-learning in gymnasium]. W: A. Nowak, K. Winkowska-Nowak, L. Rycielska (red.), Szkoła w dobie Internetu [School in the age of Internet]. Warszawa: PWN. |
Zakres tematów: |
Treści programowe: 1) podstawy technik komputerowych 2) przetwarzanie tekstu 3) arkusze kalkulacyjne 4) bazy danych 5) grafika prezentacyjna 6) usługi w sieciach komputerowych 7) pozyskiwanie i przetwarzanie informacji 8) multimedia 9) technologie zdalnego nauczania (programy Canva, Coggle itp.) [wskazane podczas szkolenia, organizowanego dla kadry dydaktycznej w ramach projektu „Jeden Uniwersytet - Wiele Możliwości Program Zintegrowany” (konkretnie dot. szkolenia „wybrane narzędzia ICT w pracy dydaktycznej”)] |
Metody dydaktyczne: |
- ćwiczeniowa - laboratoryjna - projektu |
Metody i kryteria oceniania: |
średnia ocen z prac (tekst Word, raport i baza danych w programie Excel, prezentacja multimedialna) |
Uwagi: |
I Sem. PS st. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.