Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej [W6-PS-SM-K-WPS]
semestr letni 2022/2023
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej [W6-PS-SM-K-WPS] |
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Magdalena Bełza-Gajdzica |
Strona domowa grupy: | https://informator.us.edu.pl/modules/85674/ |
Literatura: |
-Bobińska K. i In. (red.): Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia. Wrocław 2012, Wyd. Continuo - Borowska-Beszta B.: Niepełnosprawność w kontekstach kulturowych i teoretycznych. Kraków 2012, Wyd. Impuls. - Zaorska M.: Edukacja i rehabilitacja osób z równoczesną słuchowo-wzrokową niepełnosprawnością (surdotyflopedagogika), Wyd. Adam Marszałek, 2021 -Gajdzica Z.: Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych. Kraków 2011, Impuls. |
Zakres tematów: |
- Podstawowej pojęcia pedagogiki specjalnej; - Wczesne wspomaganie i wczesna interwencja; - Szkolnictwo specjalne - formy, cele i zadania, kwalifikacja uczniów; - Wprowadzenie do oligofrenopedagogiki; - Wprowadzenie do tyflopedagogiki; - Wprowadzenie do surdopedagogiki; - Podstawy pedagogiki terapeutycznej oraz pojęcie niepełnosprawności sprzężonej; - Podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej; - Współczesne instytucje wsparcia, opieki, wychowania osób niepełnosprawnych. - Projektowanie uniwersalne w edukacji - aspekty praktyczne |
Metody dydaktyczne: |
metody asymilacji wiedzy (dyskusja, praca z tekstem); metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda sytuacyjna, metoda przypadków); metody praktyczne (metody zadań wytwórczych). |
Uwagi: |
II Sem. PS st. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.