Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej [W6-PS-SM-K-WPS] semestr letni 2022/2023
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej [W6-PS-SM-K-WPS]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala B1.12
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Magdalena Bełza-Gajdzica
Strona domowa grupy: https://informator.us.edu.pl/modules/85674/
Literatura:

-Bobińska K. i In. (red.): Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia. Wrocław 2012, Wyd. Continuo

- Borowska-Beszta B.: Niepełnosprawność w kontekstach kulturowych i teoretycznych. Kraków 2012, Wyd. Impuls.

- Zaorska M.: Edukacja i rehabilitacja osób z równoczesną słuchowo-wzrokową niepełnosprawnością (surdotyflopedagogika), Wyd. Adam Marszałek, 2021

-Gajdzica Z.: Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych. Kraków 2011, Impuls.

Zakres tematów:

- Podstawowej pojęcia pedagogiki specjalnej;

- Wczesne wspomaganie i wczesna interwencja;

- Szkolnictwo specjalne - formy, cele i zadania, kwalifikacja uczniów;

- Wprowadzenie do oligofrenopedagogiki;

- Wprowadzenie do tyflopedagogiki;

- Wprowadzenie do surdopedagogiki;

- Podstawy pedagogiki terapeutycznej oraz pojęcie niepełnosprawności sprzężonej;

- Podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej;

- Współczesne instytucje wsparcia, opieki, wychowania osób niepełnosprawnych.

- Projektowanie uniwersalne w edukacji - aspekty praktyczne

Metody dydaktyczne:

metody asymilacji wiedzy (dyskusja, praca z tekstem); metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda sytuacyjna, metoda przypadków); metody praktyczne (metody zadań wytwórczych).

Uwagi:

II Sem. PS st.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)