Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody psychologiczno-pedagogiczne w terapii osób ze spektrum autyzmu-terapie wspomagające [W3-PC-MJS-PS4-11] semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody psychologiczno-pedagogiczne w terapii osób ze spektrum autyzmu-terapie wspomagające [W3-PC-MJS-PS4-11]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (parzyste), 8:00 - 9:30
sala 112
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
co drugi wtorek (nieparzyste), 17:15 - 18:45
sala 9
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 11
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Godawa
Literatura:

1. Borecka I.: Magia ogrodów, czyli o terapeutycznej funkcji

ogrodów. Kraków 2009

2. Nęcka E., Trening twórczości, Gdańsk 2005.

3. Szulc W., Sztuka w służbie medycyny. Od antyku do

postmodernizmu, Poznań 2001.

4. Szulc W.: Kulturoterapia. Wykorzystanie sztuki i działalności

kulturalno-oświatowej w lecznictwie. Poznań 1994.

5. Handford O., Karolak W.: Mandala w artetrapii, Łódź 2008

6. Faherty C.: Autyzm... Co to dla ,mnie znaczy? Podręcznik z ćwiczeniami

dla dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu. Kraków 2016

7. Attwood T.:Zespół aspergera. Kompletny przewodnik. Gdańsk 2019.

8. Donaldson O.F.: The Vision& Practise Of Belonging Playing by Heart, South

Africa 1993

Zakres tematów:

1. Znaczenie metod wspomagających w terapii osób ze spektrum autyzmu.

2. Systematyzacja wiedzy na temat metod wspomagających.

3. Opracowywanie wybranych metod zarówno w sposób praktyczny jak i teoretyczny (działania warsztatowe, organizacja zajęć z wybranymi metodami).

4. Metody opierające się na pracy z ciałem (Orginal play, Ruch rozwijający Weroniki Sherborne, relaksacja, bajki i opowieści relaksacyjne, teatroterapia).

5. Metody oparte na arteterapii (działania z wykorzystaniem: sztuk wizualnych, koloroterapii, praca z mandalą, karty dialogowe, bajkoterapia, mapping).

6. Projektowanie działań wspierających osoby ze spektrum autyzmu.

Metody dydaktyczne:

Metody podające, problemowe i praktyczne

Metody i kryteria oceniania:

zaliczenie dwuetapowe:

ustne: dyskusja na temat roli pedagoga specjalnego/terapeuty we wspieraniu rozwoju osób ze spektrum autyzmu, możliwości i ograniczeń wynikających z niepełnosprawności,

pisemne: projekt wsparcia rozwoju osób ze spektrum autyzmu za pomocą terapii wspomagających (praca grupowa).

Ocena z przedmiotu stanowi średnią ocen z zaliczenia ustnego i pisemnego

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)