Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wychowania i kształcenia uczniów ze spektrum autyzmu na II i III etapie edukacyjnym [W3-PC-MJS-PS3-18] semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka wychowania i kształcenia uczniów ze spektrum autyzmu na II i III etapie edukacyjnym [W3-PC-MJS-PS3-18]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (parzyste), 8:00 - 9:30
sala 7
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
co drugi wtorek (nieparzyste), 15:30 - 17:00
sala 202
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Godawa
Literatura:

BŁESZYŃSKI Jacek : Ewoluowanie terapii jako procesu optymalizacji efektywności rozwoju dziecka

autystycznego na przykładzie trzech form // W: Pedagogika alternatywna – dylematy praktyki. – T.

2 / red. nauk. Krystyna Baranowicz. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2000

GAŁKOWSKI Tadeusz : Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym. – Warszawa :WSiP, 1995

MARKIEWICZ Katarzyna : Możliwości komunikacyjne dzieci autystycznych. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2004

PISULA Ewa : Autyzm u dzieci : diagnoza, klasyfikacja, etiologia. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000

TERAPIE wspomagające rozwój osób z autyzmem / red. nauk. Jacek J. Błeszczyński. - Wyd. 2 zm. -Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005

WSPOMAGANIE rozwoju osób z autyzmem : teoria - metodyka - przykłady / red. nauk. Jacek J.Błeszyński. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2004

WYBRANE formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem / red. nauk. Ewa Pisula, Dorota Danielewicz. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005

BARŁÓG Krystyna : Dziecko autystyczne w klasie szkolnej // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2001, [nr] 8/9, s. 26-28

BŁESZYŃSKI Jacek : Badania nad wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego w pracy z

dzieckiem autystycznym // Wychowanie na co Dzień. - 2001, nr 12, s. 10-12

BŁESZYŃSKI Jacek : Badania różnicujące autyzm od zatrucia dzieci metalami ciężkimi //Wychowanie na Co Dzień. - 2003, nr 1/2, s. 23-25

PAWŁOWSKA-JAROŃ Halina : Percepcja sytuacji społecznego komunikowania się przez dziecko

autystyczne // Szkoła Specjalna. – 2004, nr 3, s. 221-226

PIERÓG Marta : Zabawy dziecka autystycznego // Edukacja i Dialog. – 2005 nr 7, s. 30-34

Zakres tematów:

1.Uczeń ze spektrum autyzmu na II i III etapie edukacyjnym. Możliwości, ograniczenia i specjalne potrzeby.

2. Komunikacja uczniów ze spektrum autyzmu.

3.Rozwój społeczny uczniów ze spektrum autyzmu.

4. Podstawowe metody pracy.

5. Możliwości dostosowania podstawy programowej do potrzeb uczniów ze spektrum autyzmu.

6.Planowanie pracy edukacyjno-wychowawczej.

7. Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych.

Metody dydaktyczne:

metody podające i problemowe

Metody i kryteria oceniania:

Indywidualne opracowanie dostosowania jako składowej IPET-u dla wybranego ucznia ze spektrum autyzmu na II lub III etapie edukacyjnym. Indywidualne opracowanie liniowego tekstu programowanego dla uczniów ze spektrum autyzmu na II i III etapie edukacyjnym i ewentualna modyfikacja w wyniku grupowej dyskusji. Zespołowe opracowanie narzędzi sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów ze spektrum autyzmu na II i III etapie edukacyjnym, analiza i ocena narzędzi skonstruowanych przez inne osoby.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)