Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka ogólna [W3-PC-MJS-DYDOG] semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Dydaktyka ogólna [W3-PC-MJS-DYDOG]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (nieparzyste), 15:30 - 17:00
sala 105
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agata Cabała
Strona domowa grupy: https://informator.us.edu.pl/modules/88251/
Literatura:

R.I. Arends: Uczymy się nauczać. Warszawa 2002.

B. Joyce, E. Calhoun, D. Hopkins: Przykłady modeli uczenia się i nauczania. Warszawa 1999.

Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Red. K. Kruszewski. Warszawa 1995.

H.P. Nolting: Jak zachować porządek w klasie. Gdańsk 2004.

F. Bereźnicki: Dydaktyka kształcenia ogólnego. Kraków 2001.

W. Kojs: Działanie jako kategoria dydaktyczna. Katowice 1994.

W. Okoń: Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa 1996.

Zakres tematów:

Dydaktyka jako system działań dydaktycznych z wyszczególnieniem elementów działania: cel, podmiot, przedmiot, środki, metody, warunki i rezultaty.

Planowanie dydaktyczne (planowanie jako jeden z rodzajów działania dydaktycznego, rodzaje planowania, elementy planowania, badania nad planowaniem zajęć, techniki synchronistyczne w planowaniu).

Otoczenie ucznia i motywacja (Klimat społeczny klasy, cechy społeczne klasy, procesy społeczne w klasie, struktury społeczno - dydaktyczne klasy, teorie motywacji, badania nad motywowaniem uczniów do nauki).

Ład klasowy (ład efektywny, udział uczniów w utrzymywaniu ładu - metoda logicznych konsekwencji, metoda nieformalnych narad).

Mikronauczanie:

Metoda uczenia się we współpracy

Metody eksponujące

Gry dydaktyczne

Uczenie się myślenia metaforami

Dyskusja

Wybór tematyki zajęć realizowanych w mikronanauczaniu jest dowolny, samodzielnie wybierany przez studentów. W przypadku realizacji metody eksponującej będzie oparty na wystawie czasowej "Głusza" wystawianej w Muzeum Śląskim w Katowicach.

Metody dydaktyczne:

Pogadanka heurystyczna

Metoda problemowa

Metody wynikające ze specyfiki mikronauczania.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach.

Aktywność merytoryczna na zajęciach (odnotowana przez prowadzącą).

Zadanie problemowe z treści ładu klasowego.

Projektowanie i przeprowadzenie zajęć zgodnych z przebiegiem wylosowanej metody z mikronauczania - ocena przeprowadzenia zajęć, ocena konspektu zajęć.

Uwagi:

Brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)