Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Muzyka w filmie [W1-KM-N2-MUZ03] semestr zimowy 2022/2023
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Muzyka w filmie [W1-KM-N2-MUZ03]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 11:30 - 13:00
sala B/1.35
Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Uniwersytecka 4) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: 25
Prowadzący: Magdalena Kempna-Pieniążek
Literatura:

D. Dabert, „Sposoby istnienia muzyki klasycznej w filmie fabularnym”, „Przestrzenie Teorii” 2005, nr 5.

A. Helman, A. Pitrus, „Podstawy wiedzy o filmie”, Gdańsk 2009 (wybrane rozdziały).

P. Pomostowski, „Muzyka w filmie”, Warszawa 2021 (wybrane rozdziały)

A. G. Piotrowska, „O muzyce i filmie. Wprowadzenie do muzykologii filmowej”, Kraków 2014 (wybrane rozdziały).

A. G. Piotrowska, „Muzyka w serialu telewizyjnym”, Kraków 2018 (wybrane rozdziały).

M. Wilczek-Krupa, „Funkcje muzyki w filmie. Teorie praktyków”. „Res Facta Nova” 2014, nr 5.

Literatura uzupełniająca:

D. Bordwell, K. Thompson, „Film art. Sztuka filmowa”, przeł. B. Rosińska, Warszawa 2010 (wybrane rozdziały).

A. Helman, „Rola muzyki w filmie”. Kraków 1964.

E. Nurczyńska-Fidelska, K. Klejsa, T. Kłys, P. Sitarski, „Kino bez tajemnic”, Warszawa 2009 (wybrane rozdziały).

I. Sowińska, „Polska muzyka filmowa 1945-1968”, Katowice 2006.

J. Wierzbicki, „Film Music: A History”, New York 2008.

Literatura może ulec zmianie w trakcie semestru.

Zakres tematów:

1. Podstawowe funkcje muzyki w filmie.

2. Dzieje muzyki filmowej. Typy muzyki wykorzystywanej w filmie.

3. Muzyka adaptowana.

4. Muzyka w filmowych czołówkach, napisach końcowych i trailerach.

5. Wielcy kompozytorzy muzyki filmowej.

Czas na realizację bloków określa prowadząca.

Metody dydaktyczne:

Konwersatorium: 10h: praca analityczno-interpretacyjna nad tekstami dramatycznymi i teoretycznymi oraz praktykami teatralnymi.

Praca własna studenta/studentki: 20h: praca ze wskazaną literaturą przedmiotu, obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy z zakresu wskazanych zagadnień podstawowych oraz lekturę wybranych tekstów poszerzających wiedzę, zapoznanie się z zalecanymi materiałami audiowizualnymi

Metody i kryteria oceniania:

DYSKUSJA SPRAWDZAJĄCA

Termin i przebieg weryfikacji: na każdych zajęciach

Kryteria oceny:

bardzo dobry - student(ka) bierze aktywny udział we wszystkich zajęciach, wygłaszając przemyślane i merytorycznie poprawne uwagi świadczące o pogłębionej znajomości omawianego materiału

plus dobry - student(ka) bierze aktywny udział w większości zajęć, wygłaszając przemyślane i merytorycznie poprawne uwagi świadczące o pogłębionej znajomości omawianego materiału

dobry - student(ka) bierze aktywny udział w większości zajęć, wygłaszając przemyślane i merytorycznie poprawne uwagi świadczące o dobrej znajomości omawianego materiału

plus dostateczny - student(ka) rzadko bierze aktywny udział w zajęciach, wygłaszając na ogół przemyślane i merytorycznie poprawne uwagi świadczące o satysfakcjonującej znajomości omawianego materiału

dostateczny - student(ka) rzadko bierze aktywny udział w zajęciach, wygłaszając często nieprzemyślane i merytorycznie niepoprawne uwagi, świadczące jednak o elementarnej znajomości omawianego materiału

niedostateczny - student(ka) nie bierze aktywnego udziału w dyskusjach, a wywołany/wywołana do odpowiedzi wygłasza uwagi zawierające rażące błędy merytoryczne

PRACA PISEMNA

Termin i przebieg weryfikacji: pod koniec semestru lub w sesji zimowej student(ka) przedstawia do oceny esej interpretacyjny na temat roli muzyki w wybranym przez siebie filmie lub fragmencie filmu

Kryteria oceny:

bardzo dobry - przedstawiona do oceny praca jest merytorycznie bezbłędna i świadczy o pogłębionej umiejętności interpretowania roli muzyki w filmie

plus dobry - przedstawiona do oceny praca jest merytorycznie poprawna, choć nie bezbłędna, i świadczy o pogłębionej umiejętności interpretowania roli muzyki w filmie

dobry - przedstawiona do oceny praca zawiera merytoryczne usterki i świadczy o podstawowej umiejętności interpretowania roli muzyki w filmie

plus dostateczny - przedstawiona do oceny praca zawiera merytoryczne usterki i interpretacyjne uproszczenia oraz świadczy jedynie o elementarnej umiejętności interpretowania roli muzyki w filmie

dostateczny - przedstawiona do oceny praca zawiera merytoryczne błędy i interpretacyjne uproszczenia oraz świadczy jedynie o elementarnej umiejętności interpretowania roli muzyki w filmie

niedostateczny - przedstawiona do oceny praca albo jest plagiatem, albo zawiera rażące błędy, stanowiąc świadectwo braku umiejętności interpretowania roli muzyki w filmie

Kwestie sporne rozstrzyga koordynatorka modułu.

Uwagi:

Brak.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)