Muzyka w filmie [W1-KM-N2-MUZ03]
semestr zimowy 2022/2023
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Muzyka w filmie [W1-KM-N2-MUZ03] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 11:30 - 13:00
sala B/1.35 Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Uniwersytecka 4) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 25 |
Prowadzący: | Magdalena Kempna-Pieniążek |
Literatura: |
D. Dabert, „Sposoby istnienia muzyki klasycznej w filmie fabularnym”, „Przestrzenie Teorii” 2005, nr 5. A. Helman, A. Pitrus, „Podstawy wiedzy o filmie”, Gdańsk 2009 (wybrane rozdziały). P. Pomostowski, „Muzyka w filmie”, Warszawa 2021 (wybrane rozdziały) A. G. Piotrowska, „O muzyce i filmie. Wprowadzenie do muzykologii filmowej”, Kraków 2014 (wybrane rozdziały). A. G. Piotrowska, „Muzyka w serialu telewizyjnym”, Kraków 2018 (wybrane rozdziały). M. Wilczek-Krupa, „Funkcje muzyki w filmie. Teorie praktyków”. „Res Facta Nova” 2014, nr 5. Literatura uzupełniająca: D. Bordwell, K. Thompson, „Film art. Sztuka filmowa”, przeł. B. Rosińska, Warszawa 2010 (wybrane rozdziały). A. Helman, „Rola muzyki w filmie”. Kraków 1964. E. Nurczyńska-Fidelska, K. Klejsa, T. Kłys, P. Sitarski, „Kino bez tajemnic”, Warszawa 2009 (wybrane rozdziały). I. Sowińska, „Polska muzyka filmowa 1945-1968”, Katowice 2006. J. Wierzbicki, „Film Music: A History”, New York 2008. Literatura może ulec zmianie w trakcie semestru. |
Zakres tematów: |
1. Podstawowe funkcje muzyki w filmie. 2. Dzieje muzyki filmowej. Typy muzyki wykorzystywanej w filmie. 3. Muzyka adaptowana. 4. Muzyka w filmowych czołówkach, napisach końcowych i trailerach. 5. Wielcy kompozytorzy muzyki filmowej. Czas na realizację bloków określa prowadząca. |
Metody dydaktyczne: |
Konwersatorium: 10h: praca analityczno-interpretacyjna nad tekstami dramatycznymi i teoretycznymi oraz praktykami teatralnymi. Praca własna studenta/studentki: 20h: praca ze wskazaną literaturą przedmiotu, obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy z zakresu wskazanych zagadnień podstawowych oraz lekturę wybranych tekstów poszerzających wiedzę, zapoznanie się z zalecanymi materiałami audiowizualnymi |
Metody i kryteria oceniania: |
DYSKUSJA SPRAWDZAJĄCA Termin i przebieg weryfikacji: na każdych zajęciach Kryteria oceny: bardzo dobry - student(ka) bierze aktywny udział we wszystkich zajęciach, wygłaszając przemyślane i merytorycznie poprawne uwagi świadczące o pogłębionej znajomości omawianego materiału plus dobry - student(ka) bierze aktywny udział w większości zajęć, wygłaszając przemyślane i merytorycznie poprawne uwagi świadczące o pogłębionej znajomości omawianego materiału dobry - student(ka) bierze aktywny udział w większości zajęć, wygłaszając przemyślane i merytorycznie poprawne uwagi świadczące o dobrej znajomości omawianego materiału plus dostateczny - student(ka) rzadko bierze aktywny udział w zajęciach, wygłaszając na ogół przemyślane i merytorycznie poprawne uwagi świadczące o satysfakcjonującej znajomości omawianego materiału dostateczny - student(ka) rzadko bierze aktywny udział w zajęciach, wygłaszając często nieprzemyślane i merytorycznie niepoprawne uwagi, świadczące jednak o elementarnej znajomości omawianego materiału niedostateczny - student(ka) nie bierze aktywnego udziału w dyskusjach, a wywołany/wywołana do odpowiedzi wygłasza uwagi zawierające rażące błędy merytoryczne PRACA PISEMNA Termin i przebieg weryfikacji: pod koniec semestru lub w sesji zimowej student(ka) przedstawia do oceny esej interpretacyjny na temat roli muzyki w wybranym przez siebie filmie lub fragmencie filmu Kryteria oceny: bardzo dobry - przedstawiona do oceny praca jest merytorycznie bezbłędna i świadczy o pogłębionej umiejętności interpretowania roli muzyki w filmie plus dobry - przedstawiona do oceny praca jest merytorycznie poprawna, choć nie bezbłędna, i świadczy o pogłębionej umiejętności interpretowania roli muzyki w filmie dobry - przedstawiona do oceny praca zawiera merytoryczne usterki i świadczy o podstawowej umiejętności interpretowania roli muzyki w filmie plus dostateczny - przedstawiona do oceny praca zawiera merytoryczne usterki i interpretacyjne uproszczenia oraz świadczy jedynie o elementarnej umiejętności interpretowania roli muzyki w filmie dostateczny - przedstawiona do oceny praca zawiera merytoryczne błędy i interpretacyjne uproszczenia oraz świadczy jedynie o elementarnej umiejętności interpretowania roli muzyki w filmie niedostateczny - przedstawiona do oceny praca albo jest plagiatem, albo zawiera rażące błędy, stanowiąc świadectwo braku umiejętności interpretowania roli muzyki w filmie Kwestie sporne rozstrzyga koordynatorka modułu. |
Uwagi: |
Brak. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.