Podstawy grafiki cyfrowej [W6-GR-SM-PGC3]
semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy grafiki cyfrowej [W6-GR-SM-PGC3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
każdy poniedziałek, 8:45 - 9:30
sala G1.1A Budynek G - Collegium Technicum (Cieszyn, ul. Niemcewicza 4) jaki jest adres?
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala G1.1A Budynek G - Collegium Technicum (Cieszyn, ul. Niemcewicza 4) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 9 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Jarosław Skutnik |
Literatura: |
Literatura nawiązująca do poruszanych zagadnienia, z zakresu szeroko pojętych technik cyfrowych. TUTORIALE ADOBE https://helpx.adobe.com/pl/creative-cloud/tutorials-explore.html TUTORIALE COREL DRAW https://www.coreldraw.com/pl/pages/tutorials/coreldraw/ Katalogi oraz inne publikacje dotyczące wydarzeń artystycznych związanych tematycznie z programem pracowni. Aktualne teksty krytyczne poświęcone grafice cyfrowej. |
Zakres tematów: |
Na zajęciach z podstaw grafiki cyfrowej zakres realizowanych tematów odnosi się do zagadnień proponowanych przez prowadzącego pracownię jak, również zainteresowań studentów wynikających z ich indywidualnych wyborów. W procesie twórczym, student formułuje problemy artystyczne i sposoby ich rozwiązania, poprzez stosowanie zróżnicowanych rozwiązań wynikających z poznawanych technik i metod wykorzystujących narzędzia cyfrowe. W procesie twórczym oprócz autorskich tematów wcześniej konsultowanych i zatwierdzanych studenci realizują zagadnienia zaproponowane przez prowadzącego pracownię. W semestrze zimowym są to: „Autoportret - mozaika” oraz "Człowiek miejski". |
Metody dydaktyczne: |
W realizacji tematyki modułu wykorzystuje się metody praktyczne oparte na działalności artystycznej studenta. W grupie tych metod wiodącą jest metoda realizacji zadań twórczych. W programie artystycznych działań warsztatowych towarzyszą jej metody problemowe (sprzyjające samodzielnemu zdobywaniu i przetwarzaniu wiedzy oraz umiejętności) opierające się na obserwacji życia artystycznego (np. wystawy, festiwale, przeglądy) i różnych form jego opisu i oceny (np. analizy krytyczne, literatura przedmiotu, przekazy medialne). W przygotowaniu studenta do oceny wartości dzieł i działań własnych służą metody waloryzacyjne. Ostanie z nich kształtują umiejętność krytycznego spojrzenia na własną twórczość artystyczną oraz animują zaangażowanie w życie artystyczne (poprzez udział w wystawach i prezentacjach prac ). |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawowym kryterium oceny jest poziom osiągniętych efektów kształcenia założonych w module przedmiotu. O wartości ostatecznej oceny decyduje jakość rozwiązań formalnych i stylistycznych wykorzystanych w realizacji wybranej tematyki prac. Ocenę konstruuje się na podstawie obserwacji całego procesu twórczego, w tym obserwacji zajęć (stopień opanowania narzędzi cyfrowych) oraz na podstawie dyskusji (indywidualnej i grupowej) nad konkretnymi rozwiązaniami. Wysoko ocenianym fragmentem całego procesu oceny jest poziom argumentacji i sposób prezentacji indywidualnych pomysłów i rozwiązań. |
Uwagi: |
Wskazane jest uczestnictwo studentów w wydarzeniach artystycznych związanych obszarowo i tematycznie z problematyką poruszaną na zajęciach z podstaw grafiki cyfrowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.