Podstawy grafiki warsztatowej [W6-GR-SM-PGW4]
semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy grafiki warsztatowej [W6-GR-SM-PGW4] |
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Wajda |
Literatura: |
Krejča A.: Techniki sztuk graficznych. WAiF. Warszawa 1984. Jurkiewicz A.: Podręcznik metod grafiki artystycznej. Arkady. Warszawa, 1975. Jakimowicz I.: Pięć wieków grafiki polskiej. Warszawa, 1997. Catafal J., Oliva C.: Yechniki graficzne. Arkady. Warszawa, 2004.Werner J.: Podstawy technologii malarstwa i grafiki. PWN,1989. Arnhem R.: Sztuka i percepcja wzrokowa, psychologia twórczego oka. Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe. Warszawa,1978. Strzemiński W.: Teoria widzenia.Kraków, 1974. Katalogi z aktualnych wydarzeń artystycznych krajowych i międzynarodowych, a graficznych w szczególności. |
Zakres tematów: |
linoryt, sucha igła, techniki wklęsłodrukowe akwaforta i akwatinta |
Metody dydaktyczne: |
Podstawową metodą prowadzenia zajęć są ćwiczenia praktyczne i konsultacje . Jako wspomagającą, przyjęto również (tak jak na poprzednich latach studiów) metodę prezentacji (wspólne oglądanie grafik z archiwum Katedry Grafiki, katalogów, albumów i wydawnictw z zakresu sztuki), dialogu i dyskusji dydaktycznej ( w trakcie co tygodniowych spotkań pracownianych) i przeglądów pracownianych (w celu „mobilizacji” i konfrontacji osiągniętych wyników). |
Metody i kryteria oceniania: |
W ocenie bierze się pod uwagę zarówno bezwzględną ocenę osiągniętego poziomu prac, jak i dokonany postęp, inwencję, umiejętności i zaangażowanie. Oprócz tego ważnym czynnikiem decydującym o ocenie jest obecność na zajęciach, terminowość pracy, oraz przygotowanie zrealizowanych prac do ich prezentacji. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.